3 tactici post vânzare pe care trebuie să le încerci

Vânzări pe site

Dec 26
3 tactici post vânzare pe care trebuie să le încerci

Pentru a crește gradul de loializare al clienților trebuie să abordezi anumite tactici post vânzare

  • Identifică interesele clientului și orientează-te către acestea atunci când concepi un email post vânzare.
  • Segmentarea listei de e-mailuri te va ajuta să te conectezi mai bine cu clienții și să le livrezi conținut personalizat și de calitate.
  • Fii atent la frecvența cu care trimiți e-mailuri căci acest lucru este aproape la fel de important ca și livrarea de conținut calitativ.

Tocmai ai reușit să mai câștigi un client și ești pe cale să sărbătorești. Evident, vorbim la un nivel micro aici, dar ai înțeles la ce mă refer. Chiar dacă ai câștigat unul sau o mie de clienți, este foarte important să știi ce ai de făcut și după ce această etapă s-a încheiat.
Așadar, pentru a-ți menține clienții și a crește gradul de loializare trebuie să abordezi anumite tactici post vânzare în cadrul cărora comunicarea este unul dintre cele mai importante aspecte de luat în calcul.

Dar, să îți spun exact despre ce este vorba.

1. Identifică interesele clientului

Și orientează-te către acestea atunci când concepi un email post vânzare. De regulă clientul este tentat să ignore orice nu intră în aria lui de interes, așa că poți opta pentru un email în care să îi trimiți un sumar al comenzii efectuate, o chitanță sau alte informații relevante cu privire la acest subiect. Acesta simte nevoia să i se confirme faptul că a luat cea mai bună decizie, iar tu poți face asta prin email marketing și multă transparență.

De asemenea, ajută dacă trimiți date de contact de la centrul de suport sau răspunsuri relevante la nelămuririle pe care le-ar putea avea clientul (când ajunge comanda, dacă și prin ce mijloace va fi anunțat de sosirea acesteia, etc.).

În final, atunci când concepi un email post vânzare este necesar să îți adresezi întrebarea ”De ce l-ar interesa asta pe client?”. Găsește răspunsul și preîntâmpină orice probleme ar putea apărea în operațiunea post vânzare.

2. Segmentează lista de e-mailuri

E-mail marketing-ul nu este, din păcate (sau din fericire, depinde din ce punct privești lucrurile) un șablon gata de aplicat pe o listă întreagă de clienți. Fiecare dintre aceștia este unic și trebuie tratat ca atare. Drept urmare dacă vei trimite un email post vânzare conceput la modul general, nu vei reuși o prea bună fidelizare a clienților.

Așadar, segmentarea listei de e-mailuri te va ajuta să te conectezi mai bine cu clienții și să le livrezi conținut personalizat și de calitate.

3. Nu supraaglomera inbox-ul clientului

Chiar și în mediul online, oamenii au nevoie de spațiu personal. Dacă nu vrei să îl încalci și să îți agasezi audiența cu e-mailuri zilnice (sau chiar și de mai multe ori pe zi, așa cum vedem deseori că se poate întâmpla), fii atent la frecvența cu care trimiți astfel de mesaje. Acest lucru este aproape la fel de important ca și livrarea de conținut calitativ.

După ce a efectuat o comandă utilizatorul poate primi chiar și până la 5-6 e-mailuri în câteva zile (confirmare, recomandări, status, mulțumiri, etc.), fapt ce poate duce la o saturație a acestuia, iar rezultatul va fi ignorarea și ștergerea unor e-mailuri, poate importante de altfel, pe viitor.

Poți evita acest lucru prin analizarea ratelor de deschidere, dezabonare, de click, etc. și observarea fluctuațiilor din comportamentul clienților. După o analiză atentă, organizează-te în așa fel încât să nu suprapui trimiterea de prea multe mesaje email către același client pe o perioadă restrânsă de timp.

Bineînțeles, tactici post vânzare de încercat sunt multe (poate cam câte tipuri de consumatori), dar identificarea celor care ți se potrivesc cel mai bine pornește de la cele trei descrise mai sus. După stabilirea unei baze, poți face propriile teste și încercări, de ce nu chiar și inovații, care să te apropie mai mult de clienți.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!