4 feluri în care îți poți păstra clienții fideli

Vânzări pe site

oct. 14
4 feluri în care îți poți păstra clienții fideli
  • Atragerea de noi clienți este o sarcină dificilă pentru orice marketer sau proprietar de afacere și majoritatea se axează mai mult pe acest aspect, însă la fel de importantă este și retenția clienților.
  • 40% din veniturile unui magazin online vin din partea clienților existenți.
  • O campanie de promovare în care targetezi clienți existenți poate atinge o rată de conversie chiar și de 70%.

Creșterea vânzărilor și atragerea de clienți noi sunt aspecte vitale pentru orice afacere, însă o atenție sporită trebuie să acorzi și clienților care cumpără deja de la tine, te cunosc și te apreciază.

De ce să faci asta? Cifrele spun tot.

Potrivit unor studii relevante privind această problemă, o campanie de promovare în care sunt targhetați clienți noi poate atinge o rata de conversie cuprinsă între 1 și 3%. Pe de altă parte, atunci când vizezi clienții existenți, rata de conversie poate ajunge chiar și la 70%, în funcție de modul de abordare al campaniei.

De asemenea, trebuie să ai în vedere faptul și că aproape 40% din veniturile unui magazin online (conform altor analize) vin din partea clienților existenți. Așadar este logic să încerci să îi menții pe aceștia și să concepi strategii specifice, pe lângă cele destinate atragerii de clienți noi.

Iată care ar fi acestea:

1. La cumpărături

Atunci când un client vechi face o achiziție de la tine ar fi bine să îl răsplătești la rândul tău, fie prin puncte bonus pe care le poate folosi la achizițiile ulterioare, fie cu un voucher sau alte beneficii de acest fel. Acționând așa arăți respect și apreciere față de client și îl încurajezi să mai cumpere și altă dată. De asemenea, pentru o abordare și mai personală, poți opta și pentru conceperea de oferte personalizate, destinate clienților fideli.

2. Pe rețele de socializare

În afară de strategiile obișnuite de promovare și brand awareness, poți strecura și câteva postări destinate clienților mai vechi. Arată-le că știi că ți-au fost alături de la început, arată-ți apreciarea și, bineînțeles, oferă-le beneficii personalizate.

De exemplu, poți organiza un concurs la care se pot înscrie doar clienții existenți. Ulterior poți organiza unul la fel, pentru toată lumea, pentru a nu alunga posibilii viitor clienți.

3. În timpul comunicării

De fiecare dată când comunici cu clienții mai vechi ai grijă ca mesajul, emailul, postarea, etc. să nu sune/arate ca un spam. O bună idee pentru a informa utilizatorii cu privire la ultimele noutăți sunt notificările de tip push. Evident, și acestea trebuie să fie interesante și personalizate, căci altfel riscă să fie ignorate.

De asemenea, trebuie să fii atent și la ce ore trimiți mesajele, indiferent de tipul lor. De exemplu, dacă ai un restaurant, trimite o notificare clienților cu privire la conținutul meniului de prânz încă de la primele ore ale dimineții. Dacă îl trimiți după prânz este clar că nu va avea nicio relevanță.

4. În timpul procesului de plată

Indiferent că vinzi produse ori servicii, procesul de plată trebuie să fie simplu, rapid și, bineînțleles, sigur. Și după cum probabil ți-ai dat seama deja, acest aspect trebuie să se aplice tuturor categoriilor de clienți, fie ei vechi sau noi.

Însă, dacă un client nou ar mai fi dispus să petreacă minute în șir pentru a face o plata și a finaliza o comandă, un client vechi, ce cumpără constant de la tine nu va avea răbdarea necesară să parcurgă mereu toți pașii în pagina de checkout.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!