4 greșeli de începător în marketingul afiliat

Marketing afiliat

feb. 24
4 greșeli de începător în marketingul afiliat

Dacă vrei mai multe comisioane, nu te gândi la vânzări, ci la cum să-i ajuți pe cei care te urmăresc.

  • Chiar dacă mirajul banilor câștigați ușor (spun unii) te atrage, nu te extinde acolo unde nu ai competențe. Alege o nișă și ține-te de ea.
  • Totuși, dacă ai mai multe site-uri de marketing afiliat este indicat să folosești link-uri unice (link tracking) pentru fiecare campanie în parte.
  • Te străduiești prea mult și încerci din răsputeri să vinzi, iar asta se vede.
  • Dacă vrei să convingi mai multă lume să cumpere un produs pe care îl promovezi, fă-o prin argumente și exemplificări sincere.

Atunci când te-ai apucat de marketing afiliat, ca să fim sinceri, scopul era acela de a face mai mulți bani. Asta e clar și nu o poate contesta nimeni. Nu faci marketing afiliat pentru că nu ai altceva mai bun de făcut sau pentru că ți s-a urât cu pescuitul. Doar că acum, după ceva timp decât ai intrat joc, lucrurile nu sunt cum ți-ai imaginat, iar banii ii vezi tot atunci când îți intră leafa pe card. Aiurea. Dar de ce se întâmplă asta? Păi, pentru că faci pe undeva niște greșeli, umane până la urmă, dar care pot fi îndreptate dacă știi ce și unde să cauți.

Hai să vedem care ar putea fi acestea.

1. Te întinzi prea mult

Dacă te-ai hotărât să te apuci de marketing afiliat (și sper că nu ai luat decizia peste noapte, după ce un prieten ți-a spus cât de mulți bani face el, ci că ai chibzuit bine înainte) este important să stabilești clar care este nișa (sau nișele) pe care vei activa. Chiar dacă mirajul banilor câștigați ușor (spun unii) te atrage, nu te extinde acolo unde nu ai competențe. Alege înțelept programele de afiliere și fii constant.

2. Te străduiești prea mult

Și încerci din răsputeri să vinzi, iar asta se vede. Și ce nu îi place clientului? Să fie agasat, forțat să cumpere un produs ori serviciu. Deci, dacă vrei să faci treabă cu marketingul afiliat încearcă să nu te gândești doar la câștiguri, ci cum să vii în ajutorul oamenilor care te urmăresc.

Până la urmă, treaba ta nu este să vinzi. De asta se ocupă brandul al cărui program de afiliere îl urmezi. Treaba ta este să vii în ajutorul oamenilor care vor să cumpere ceva, dar nu au idee dacă procedează bine sau nu. Trebuie să explici și să exemplifici cum un anumit produs ți-a schimbat ție viața într-un fel.

Urmăresc multe bloguri care derulează diferite programe de afiliere și în foarte puține din ele am avut senzația că cineva încearcă să mă convingă să cumpăr ceva. Majoritatea nu îți fură senzația că tu ești persoana care decide și, mai mult, îți răspund la eventualele nelămuriri pe care le-ai putea avea. Sigur că intenția și deznodământul sunt în final aceleași – clientul să dea click pe link și să facă o achiziție; tu să încasezi comisionul. Însă diferită este abordarea. Și pun pariu că și comisioanele, dacă înțelegi unde bat.

3. Nu urmărești rezultatele

Dacă ai început cu mai multe site-uri de marketing afiliat este indicat să folosești link-uri unice (link tracking) pentru fiecare campanie în parte. În acest fel vei ști care pagini dau cele mai bune rezultate și cum este mai bine să acționezi pe viitor. Sigur, un comision este important, dar parcă și mai important este să știi și de unde vine acesta și care au fost condițiile care au dus la obținerea lui.

4. Devii penibil

Ai grijă să nu cazi în penibil cu afirmații de genul ”Cel mai tare aspirator, care spală, calcă și face mâncare este acum gratis pentru tine”. Știi foarte bine că nu există un produs minune, așa că nu îți risca credibilitatea cu astfel de afirmații. Dacă vrei să convingi mai multă lume să cumpere un anumit produs pe care tu îl promovezi, fă-o prin argumente și exemplificări sincere.

În final, totul constă în muncă și perseverență. Marketingul afiliat este un domeniu care îți solicită din plin concentrarea și motivația. Odată ce vei deveni conștient că nimic nu merge fără sinceritate și implicare vei reuși să obții și profit pe termen lung.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!