4 mituri demontate despre marketingul afiliat

Marketing afiliat

iun. 25
4 mituri demontate despre marketingul afiliat

Multe dintre ”legendele” din această arie a marketingului sunt departe de realitate

  •  Alege întotdeauna calitatea în detrimentul cantității și promovează doar produse relevante pentru audiența ta.
  •  Marketingul afiliat nu este o schemă de făcut bani rapid, fără efort. Dacă asta îți doreai, orienteză-te către altceva.
  •  Dacă vrei să ai succes, pregătește-te să investești mult timp și multă muncă în această afacere.
  •  În plus, marketingul afiliat este un domeniu în continuă schimbare, deci trebuie să te documentezi mereu, să fii la curent cu noutățile.

Indiferent că ești deja în acest business sau îți dorești să faci un pas către acest domeniu, cu siguranță ai auzit până acum destule mituri pe baza subiectului de față. Unele adevărate, unele mai puțin, iar altele de-a dreptul ridicole.

Din fericire pentru tine însă, multe dintre ”legendele” din această arie a marketingului sunt departe de realitate. Deci, te poți apuca liniștit de treabă. Nu înainte însă de a citi lămuririle de mai jos cu privire la cele mai comune 4 mituri despre marketingul afiliat.

1. Cu cât mai mult, cu atât mai bine

Probabil ai auzit că succesul în marketingul afiliat vine dacă îți plasezi produsele pe cât mai multe site-uri. Uită de asta și ține minte: calitate, nu cantitate. Asta te ajută să evoluezi și să faci (sau cel puțin să încerci) din marketing afiliat o afacere de succes. Iar acest lucru este valabil atât pentru advertiseri cât și pentru afiliați.

2. O schemă de câștigat bani rapid, fără efort

De câte ori nu ai auzit asta când ai povestit cuiva despre marketing afiliat? Majoritatea oamenilor au o părere proastă (sau aveau, imi place să cred că mentalitatea s-a mai schimbat în timp ce oamenii s-au mai pus la curent cu acest concept) despre acest gen de afacere, au impresia că este o ”șmecherie”, o metodă de a păcăli oameni în timp ce tu te îmbogățești peste noapte.

Din nou, îmi place să cred că și la noi în țară oamenii au înțeles mai bine ce presupune acest tip de promovare și că nici pe departe nu e vorba de o schemă de îmbogățire rapidă. Nu îți dă nimeni bani degeaba, trebuie să investești mult timp și efort pentru a vedea ceva rezultate.

Deci, dacă sperai că ai găsit soluția la toate problemele tale și că poți câștiga mai mult și mai sigur decât la loterie, iată că te înșeli. Și de data asta trebuie să muncești.

3. Marketingul afiliat e simplu și nu implică mult efort și documentare

Ai citit două, trei articole despre marketing afiliat și te simți pregătit să intri în joc? Foarte bine, însă nu trebuie să trăiești cu impresia că asta e tot.

Ca în orice alt domeniu și în acesta trebuie să înveți și să te documentezi în mod constant pentru a fi la curent cu toate noutățile. Poți participa la cursuri online, la conferințe de profil, te poți înscrie în grupuri dedicate acestui subiect și așa mai departe.

Iată doar câteva dintre lucrurile pe care trebuie să le înveți înainte de a porni la drum:

  • ce tip de program de afiliere dă cel mai bun randament;
  • cum îți poți promova produsele fără a cădea în mrejele spamm-ului;
  • cum găsești produse noi pe care să le promovezi;
  • cum găsești/obții un link de afiliere;
  • care este audiența căreia trebuie să te adresezi;
  • cum pui bazele unei relații de încredere și de durată cu clienții;
  • care sunt cele mai bune mijloace de promovare;
  • cum creezi conținut relevant pentru publicul țintă, etc.

4. Marketingul afiliat nu mai poate evolua

Desigur că acest concept este vechi de câțiva zeci de ani (evident, nu la noi în țară) și că a existat o perioadă în care te loveai la tot pasul de strategii nu tocmai prietenoase de promovare. Însă acea perioadă a trecut, iar afiliații (și advertiserii) învață că poți avea succes și fără spam și altele și că autenticitatea și conținutul relevant pentru utilizatori sunt abordări mult mai potrivite. Iar acolo unde există interes și dedicare lucrurile pot evolua frumos în continuare. Evident, poate va veni o zi în care marketingul afiliat va fi depășit, însă mai e mult până acolo.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!