4 mituri despre content marketing

Internet Marketing

oct. 03
4 mituri despre content marketing
  •  Printre proprietarii de afaceri circulă destul de multe mituri cu privire la content marketing, fapt care poate fi descurajant pentru cei care nu știu cum să se mai promoveze.
  •  O strategie de conținut te poate ajuta în etapa de brand awareness, poate atrage mai mult trafic către website și, în cele din urmă, să îți transformi vizitatorii în clienți.
  •  Pentru a te bucura de rezultate însă, trebuie să treci peste miturile de genul: o afare mică nu are nevoie de promovare prin conținut sau oricine poate crea conținut, content marketing-ul este depășit, etc.

Atunci când este făcut ca la carte, content marketing-ul poate veni cu rezultate foarte bune pentru afacerea ta. Te poate ajuta în etapa de brand awareness, să câștigi cât mai multă popularitate, poate atrage mai mult trafic către website și, în cele din urmă, să îți transforme vizitatorii în clienți.

Cu toată acestea nu mulți proprietari de afaceri înțeleg importanța acestei părți din strategia de marketing sau, dacă o înțeleg, nu o tratează cu suficientă seriozitate.

De ce se întâmplă asta?

Pentru că, din păcate, încă circulă destul de multe mituri cu privire la content marketing, fapt care poate fi descurajant pentru cei care nu au suficientă experiență în domeniu.

Iată, deci, cu ce mituri te-ai putea confrunta și care este defapt adevărul din spatele lor.

1. Nu toate afacerile au nevoie de content marketing

Vorbeam cu un prieten zilele trecute, proprietar de mică afacere locală, care se plângea că promovarea nu merge cum ar trebui și că are mai puțini clienți decât s-a așteptat, pentru perioada în care se află. La întrebarea mea despre cum merge partea de conținut, promovare pe social media, etc. acesta mi-a răspuns mai mult râzând că el nu se compară cu afacerile mari, că o astfel de promovare nu e pentru el.

Din păcate, abordare este greșită. E păgubos să crezi că doar marile branduri se pot bucura de o strategie de marketing ca la carte. E evident până la urmă că, dacă vrei să crești, trebuie să te promovezi. Poate la început nu vei angaja un specialist în domeniu și te vei ocupa chiar tu de promovare, dar și asta e mai bun decât nimic. Pe măsură ce vei evolua, vei simți și necesitatea de a lăsa marketingul pe mâinile cuiva care chiar se pricepe la asta.

2. Content marketingul este depășit

Afirmația se referă în primul rând la conținutul scris și am auzit-o din ce în ce mai des în ultima perioadă. Însă, în afară de faptul că acest concept nu include doar text, ci și video-uri, infografice, inregistrări audio, etc., este important să știi că lumea încă citește. Conținutul text încă merge foarte bine, însă cu o condiție: trebuie să fie de calitate.

Așadar, dacă vrei să te bucuri de rezultate de pe urma unei strategii de content marketing, ai grijă să creezi și să promovezi doar conținut de calitate, relevant pentru audiența ta.

3. Rezultate trebuie să pară imediat

Oricât de bun ar fi un conținut și strategia de promovare aleasă, este nevoie de timp pentru a vedea rezultatele. În general, însă, tipul de conținut care dă cele mai bune rezultate (ranking, backlinks, share-uri în social media, etc.) este cel evergreen. Asta înseamnă că acesta poate fi accesat oricând de către un utilizator (chiar și după 2-3 ani) și acesta să găsească acolo informațiile relevante de care are nevoie.

4. Conținutul poate fi creat de oricine

Există percepția greșită că e ușor să faci conținut, mai ales de tipul text. Oricine știe să scrie corect în limba română are impresia că poate oricând să creeze conținut pentru o afacere. Însă content marketingul este mai mult decât scris. Trebuie să fii capabil să surpinzi spiritul unei afaceri, scopurile acesteia, precum și nevoile audienței. Tocmai de aceea conținutul nu este ieftin și nu poate fi făcut de oricine.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!