4 tactici SEO pentru începători

SEO

ian. 09
4 tactici SEO pentru incepatori

Pentru început este suficient să știi regulile de bază și cum să le aplici

  • Folosește instrumente specifice pentru a obține informații despre viteza site-ului sau despre erori pe care altfel le-ai trece cu vederea.
  • Adaugă cuvinte cheie în titlu, url-ul paginii, în atributul ALT al imaginii, în conținut și meta descriere.
  • Creează conținut care să-ți îmbunătățească SEO prin aportul de share-uri în social media și link-uri inbound de calitate.
  • Adaugă butoane like și share pe diferite rețele sociale la conținutul din site.

Arta de a face SEO este una greu de stăpânit chiar și de către profesioniști. Dar nu trebuie să fii unul pentru a te putea bucura de beneficiile acestuia. Este suficient (pentru început) să știi care sunt regulile de bază și cum să le aplici.

1. Detalii tehnice

Înainte de a începe procesul de optimizare trebuie să te asiguri că toate aspectele tehnice ale site-ului sunt funcționale și conforme cu regulile motoarelor de căutare și nevoile utilizatorilor. Pentru asta poți folosi instrumente (tool-uri) speciale pentru webmasteri puse la dispoziție de către Google sau Bing (pentru cine este familiar cu acesta).

Folosind aceste instrumente poți obține informații cu privire la viteza site-ului sau despre erori pe care altfel le-ai fi trecut cu vederea.

2. Cuvinte cheie

Așa cum spuneam și la început, nu trebuie să fii expert SEO pentru a-ți putea optimiza propriul site și nici nu trebuie să faci cercetări elaborate cu privire la cuvintele cheie. Odată ce ți-ai ales nișa, încearcă să te pui în pielea clientului și află ce și-ar dori acesta să primească de la tine, ce cuvinte sau expresii ar folosi pentru o căutare pe Google, etc.

Dacă metoda de mai sus nu îți dă suficientă încredere, poți să folosești și Google Analytics pentru a vedea ce cuvinte cheie și ce conținut din site îți aduc cei mai mulți vizitatori.

Odată ce te-ai hotărât cu privire la cuvinte și expresii cheie, începe să le folosești și în site. Unde mai exact? În titlu, în url-ul paginii, în atributul ALT al imaginii, în numele imaginii (fișierului), în conținutul paginii, în meta descriere.

În ceea ce privește densitatea cuvintelor cheie, ai grijă să nu depășești 5-7% din conținutul paginii. Pe de altă parte, conform ultimelor recomandări din domeniu, folosirea cuvintelor cheie în conținutul paginii nu mai are un cuvânt prea mare de spus în clasamentul motoarelor de căutare. Mai relevant este un conținut de calitate, potrivit nevoilor utilizatorilor.

Dacă site-ul sau blogul tău este pe WordPress, plugin-ul SEO by Yoast este ușor de folosit și te poate îndruma cu privire la plasarea și densitatea cuvintelor cheie.

3. Conținut

Odată ce ai pus la punct aspectele de mai sus, ești gata să creezi conținut care să-ți îmbunătățească SEO prin aportul de share-uri în social media și link-uri inbound de calitate. Dar, deși sună ușor de realizat, trebuie să știi că poți obține conținut de calitate (nu doar texte, ci și video-uri, instrumente) doar dacă investești suficiente resurse în asta.

4. Distribuie

Degeaba ai creat un conținut de calitate dacă îl vede doar puțină lume la tine în site. Vei obține un loc mai bun în Google SERP dacă obții semnale bune din social media, așa că e musai să adaugi butoane like și share la conținutul din site.

În aceeași ordine de idei, dacă îți distribui conținutul în social media trebuie să fii atent și la descrierea postării deoarece asta poate face diferența într-o postare de succes, cu multe reacții, și una menită din start eșecului. Folosește-te de A/B testing pentru a alege descrierea cu cele mai bune rezultate.

La fel de importante sunt și imaginile alese (semnificație și calitate), deci nu posta o imagine la întâmplare.

Pe scurt, cam acestea sunt practicile de bază în SEO care pot fi puse în practică și de un amator. Pentru nivelul următor, este indicat să apelezi la ajutor specializat.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!