5 tactici SEO de bază care încă funcționează

SEO

apr. 03
5 tactici SEO de bază care încă funcționează

Principalele tactici SEO care influențează ranking-ul în Google SERP și îți aduc mai mult trafic pe website

  • Căutările organice de pe motoarele de căutare aduc în continuare mai mult trafic către website decât publicitatea plătită și social media la un loc.
  • Pentru a obține mai mult trafic pe site, este necesar să te ocupi de SEO și să obții un loc cât mai bun în Google SERP.
  • Principalele tactici pe care trebuie să le abordezi sunt: link-urile, conținutul, titlurile și descrierile meta (și cuvintele cheie din acestea), user experience (UX) și optimizarea pentru dispozitive mobile.

În continuare voi descrie, pe scurt, principalele tactici SEO de bază care dau în continuare rezultate în ceea ce privește creșterea traficului pe site. Ai în vedere, totuși, că acesta este un domeniu în continuă schimbare și că apar frecvent noi metode de optimizare a site-ului pentru motoarele de căutare.

1. Conținut

Am mai vorbit și cu altă ocazie despre importanța conținutului de calitate. Nu poți avea mult trafic dacă ai neglijat acest aspect. Sau poate ai reuși, dacă ai de oferit un produs ori serviciu care se vinde singur, nu are nevoie de SEO și nici alte tehnici de promovare, dar asta se întâmplă mai rar și nici nu funcționează la nesfârșit.

În ceea ce privește conținutul, s-a demonstrat recent că cele mai bune rezultate se obțin de pe urma articolelor mari, de aproximativ 2000 de cuvinte. De ce? Pentru că est clar că astfel de conținut este muncit, documentat, de calitate. Și că utilizatorul poate găsi în acesta informațiile de care are nevoie.

De asemenea, tot la capitolul conținut, trebuie să eviți monotonia. Oricât de bune rezultate ai obține de pe urma unei postări de 2000 de cuvinte, utilizatorii nu vor avea răbdare să citească mereu atât de mult. Pentru a nu le pierde interesul oferă-le informații la care pot avea acces rapid, fie prin intermediul video-urilor, infograficelor, postărilor scurte, sumarizate, etc.

Și nu în cele din urmă, nu uita să aduci la viață conținutul mai vechi, de calitate, dacă acesta se potrivește cu subiectele în trend la acel moment.

2. Link-uri

Link-urile sunt un factor important în ceea ce privește poziționarea în paginile de căutare de la Google. Pentru ca site-ul tău să adune cât mai mult trafic de pe urma acestor link-uri, trebuie însă să ai în vedere câteva tactici de link building.

În primul rând, și revin iarăși la conținut, încearcă să creezi un studiu de caz sau să analizezi un anumit subiect, în funcție de nișa ta, astfel încât să fii menționat în cât mai multe locuri (cu link către sursă, adică site-ul tău).

În al doilea rând, o practică mai puțin folosită în ultimul timp, este adăugarea de testimoniale pe site-urile altor companii sau afaceri cu care ai lucrat. În cadrul acestora vei lăsa, evident, și un link către propria afacere.

3. Titluri și metadescreri

Crearea de titluri și metadescrieri care să conțină cuvinte sau expresii cheie relevante este o tactică ever green în SEO. Astfel, deși în cadrul conținutului folosirea cuvintelor cheie (mai ales cea obsesivă) nu mai este deloc indicată, în ceea ce privește titlul și metadescrierea lucrurile stau altfel.

Acestea trebuie să fie îndeajuns de atractive încât oamenii să dea click pe ele. În acest fel îți va crește rata de click (CTR), factor ce are un cuvânt de spus în clasarea site-ului în paginile de căutare.

4. UX (user experience)

Un alt aspect important despre care am mai discutat și cu altă ocazie. De ce contează acesta pentru SEO?

În primul rând, un site ce se încarcă lent, care nu furnizează conținut de calitate și, per ansamblu, nu este user friendly, îi va face pe utilizatori să îți părăsească rapid site-ul. Google înregistrează asta și te va penaliza în ceea ce privește clasarea în SERP (search engine results page).

Dar până să îți afecteze ranking-ul, experiența deplorabilă de pe site îți va goni clienții și le va scădea încrederea în brand-ul tău.

5. Optimizarea pentru mobil

Nu uita de responsive design. Pentru a nu fi penalizat de Google, asigură-te că website-ul tău este optimizat pentru accesarea de pe diferite dispozitive mobile.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!