AB Testing / Split Testing

Vânzări pe site

dec. 02

Ce este AB Testing / Split Testing? AB Testing reprezintă procedeul prin care se testează în paralel 2 elemente de același fel, care au o singură deosebire. Elementele se afișează aleator vizitatorilor site-ului, în proporții relativ similare, iar un soft special de analiză va determina care din cele 2 variante aduca mai multe conversii.

De ce să folosim AB Testing?

AB Testing Rata de conversie
Așa cum se poate observa din imaginea de mai sus, numai o mică parte din vizitatori vor face acțiunea pe care o dorim (să comande, să se aboneze la newsletter, să descarce o broșură etc.), raportul dintre numărul de conversii și numărul de vizitatori numindu-se rată de conversie. Rata de conversie diferă în funcție de foarte mulți factori, însă la nivel global se ia în calcul o rată de conversie de 1-2%. Cu cât site-ul este mai bine pus la punct, are o structură bună și oferă multă valoare, cu atât rata de conversie este mai mare.

Creșterea ratei de conversie este o preocupare permanentă, majoritatea site-urilor acordând o importanță crescută acestui lucru. Motivul este unul foarte logic: este mult mai ieftin să faci retușuri la site pentru a mări rata de conversie decât să ajungi la aceleași vânzări prin mărirea numărului de vizitatori!

Cum folosim AB Testing pentru mărirea ratei de conversie?

Schimbările mici pot face diferențe majore. Un titlu diferit, o altă culoare, o altă aranjare a anumitor secțiuni, toate aceste lucruri contează mai mult decât ai crede.

Firma L’Axelle a făcut AB Testing cu un alt titlu pe banner, iar rata de conversie a crescut cu 93%. Practic aproape au dublat conversiile schimbând doar un titlu! Titlul câștigător este orientat spre acțiune, față de titlul original, care este orientat spre confort.
AB Testing L’Axelle

Nature Air a realizat 17 landing pages diferite. Pagina originală nu a scos foarte mult în evidență butonul CTA (Call To Action), în timp ce variația câștigătoare a făcut-o. rezultatul? Creștere cu 591% a ratei de conversie, de la 2,78% la 19%! Adică, la 100 de vizitatori acum fac 19 vânzări în loc de 3.
AB Testing Nature Air

Performable a testat pagina de start folosind altă culoare la butonul CTA, iar AB Testing a arătat că butonul roșu a avut o rată de conversie cu 21% mai mare decât cel verde.
AB Testing Performable

Cum putem analiza rezultatele AB Testing?

Dacă dorim ceva ușor de folosit, complet integrat în site, avem nevoie de softuri special create, disponibile de regulă contra cost. Ca variante offline există Google Analytics, care însă presupune adăugarea unui cod pe varianta originală a paginii care se testează. Problema cu GA este că se pot testa doar pagini, nu și elemente precum pop-up-uri.

Serviciul nostru de Creare și Promovare Site presupune realizarea unui site folosind anumite softuri special create pentru marketing și vânzări, softuri care au inclusă o variantă extrem de complexă de AB testing, care permite testarea paginilor, articolelor, titlurilor, precum și elementelor de tip pop-up și widget. Site-urile create de noi sunt create special pentru a vinde cât mai mult, respectiv pentru a avea o rată mare de conversie, folosind elemente avansate de marketing (landing pages realizate de experți în domeniu, cronometru cu expirare oferte, conectare cu clientul de email marketing etc.), și poate cea mai bună parte este că totul funcționează pe pilot automat!

Află mai mult

Vinde chiar și de 5 ori mai mult!

Indiferent ce vinzi, clienții tăi sunt online, iar ca să ajungi la ei îți trebuie o strategie completă și perfectă. Lasă strategia pe mâinile profesioniștilor, iar tu pregătește-te să faci față vânzărilor în creștere.