Avantajele utilizării Google My Business

SEO

apr. 25
Avantajele utilizării Google My Business

Află ce este instrumentul Google My Business (Compania mea pe Google) și cum îl poți folosi în avantajul afacerii tale.

  • Compania mea pe Google, așa cum este cunoscut la noi în țară, este un instrument destinat micilor afaceri.
  • Proprietarii de afaceri pot adăuga aici toate informațiile importante despre afacere – adresă, program, specific, descriere, imagini, noutăți, etc.
  • Google va afișa în pagina cu rezultatele căutării (în dreapta – sus) un ”Knowledge graph”, adică o casetă cu cele mai importante date ale firmei.
  • Este foarte ușor să te înregistrezi și să creezi pagina destinată afacerii tale, iar de anul trecut ai posibilitatea să creezi și un website pentru afacere, direct din contul Google My Business.

Deși a fost lansat încă din 2014, am auzit destul de mulți proprietari de mici afaceri care nu au aflat încă despre acest instrument și nu știu cum ar putea să se folosească de el astfel încât să fie cât mai vizibili în căutările pe Google.

Dacă ești în aceeași situație, articolul de față își propune să aducă puțină lumină referitor la ce este și cum poate fi folosit Google my Business.

Ce este Google My Business

Compania mea pe Google, așa cum este cunoscut la noi în țară, este un instrument destinat micilor afaceri. Proprietarii acestora se pot înregistra ușor fie în pagina web, fie în aplicația cu același nume, și pot adăuga toate informațiile importante despre afacere – adresă, program, specific, descriere, imagini, noutăți, etc.

Google va indexa aceste actualizări iar atunci când un utilizator îți va căuta afacerea (sau una asemănătoare) pe acest motor de căutare, îi va fi afișat în pagina cu rezultatele căutării un ”Knowledge graph”, adică o casetă cu cele mai importante date ale firmei. De aici poți fi contactat ușor, ți se poate accesa direct website-ul, etc. În concluzie, vei fi mai vizibil și mai ușor de contactat, direct din Google.

Este foarte ușor să te înregistrezi și să creezi pagina destinată afacerii tale, trebuie doar să urmezi pas cu pas instrucțiunile furnizate. În plus, de anul trecut, ai posibilitatea să îți creezi și un site pentru afacere, direct din aplicație sau din contul Google My Business de pe web. Evident, acesta va fi unul mai simplist, dar decât să nu ai deloc website, mai bine alegi varianta aceasta.

Ce poți face din Google My Business

Compania mea pe Google este ca un mic website, unde ai la dispoziție o mulțime de tool-uri cu ajutorul cărora îți poți actualiza informațiile, poți vedea cine vine către afacerea ta și de unde, ce comportament au utilizatorii, etc. Ai, deci, la dispoziție instrumente de analiză și statistică, la fel ca și în cazul conturilor din social media. De altfel, nu ar fi rău să tratezi acest cont ca pe o extensie a conturilor de pe rețelele de socializare și să îi acorzi la fel de multă atenție.

Principalele acțiuni pe care le poți face atât din aplicație, cât și de pe web, sunt:

  • adăugarea numelui companiei, programul și adresa acesteia;
  • adăugarea de imagini specifice;
  • gestionarea recenziilor de la clienți (poți răspunde la ele direct din aplicație);
  • generarea de statistici personalizate despre locurile în care este căutată compania ta, precum și despre numărul de utilizatori interesați de aceasta;
  • primirea de notificări atunci când clienții discută despre compania ta;
  • posibilitatea de a gestiona mai multe locații dintr-un singur cont, etc.

Acestea fiind spuse, Compania mea pe Google este un instrument perfect pentru afacerile locale, pentru ca acestea să fie cât mai ușor de găsit de către utilizatori. În plus, este gratuit și ușor de folosit.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!