Beneficiile blogging-ului pentru micile afaceri

Internet Marketing

nov. 05
Beneficiile blogging-ului pentru micile afaceri
  •  Orice proprietar de afacere care stăpânește în mod rezonabil exprimarea în limba română poate posta pe un blog.
  •  Deși e important să scrii și să te exprimi cât mai corect, oamenii apreciază mai mult conținutul informativ, care îi ajută într-o oarecare măsură, și mai puțin corectitudinea (din punct de vedere gramatical) celor scrise.
  •  Postările pe blog te ajută să îți promovezi afacerea, să pui bazele unei relații cu clienții și să ajungi, în cele din urmă, o autoritate în domeniu.
  •  În plus, site-ul afacerii va deveni mai vizibil pe motoarele de căutare și în social media.

Înființarea, creșterea și menținerea unei afaceri nu sunt acțiuni tocmai ușor de gestionat. Tocmai de aceea trebuie să profiți de toate strategiile de promovare care nu îți secătuiesc bugetul. Iar bloggingul este una dintre ele, poate cea mai la îndemână pentru proprietarii de mici afaceri.

Nu știi cum te poate ajuta blogul să îți promovezi afacerea? Iată câteva exemple:

1. Câștigi încrederea clienților

Prin intermediul blogului ai ocazia să vorbești deschis cu clienții, să le împărtășești din gândurile, problemele și aspirațiile tale. Le poți prezenta fără presiunea limitei de cuvinte, format, etc., procesul de producție a unui anumit obiect, îți poți justifica prețul cerut pe acesta și așa mai departe.

Știind că pui suflet în afacere și că îți dai tot interesul să le furnizezi produse și servicii de calitate, clienții vor căpăta încredere în tine și te vor alege de fiecare dată când au nevoie de ceea ce vinzi tu.

2. Îți crești audiența și traficul pe site

Pentru asta însă nu e suficient doar să scrii și să postezi pe blog. Musai să distribui și pe rețelele de socializare, căci tot mai mulți vizitatori vin din această direcție și mai puțini direct de pe motoarele de căutare (mai ales dacă ești la început și lumea nu te cunoaște).

3. Devii autoritate în domeniu

Dacă știi despre ce scrii și nu postezi doar de dragul de a-ți crește traficul, utilizatorii vor vedea asta. Încet-încet, aceștia vor ști că la tine pe blog vor găsi informațiile de care au nevoie dintr-un anumit domeniu (consultanță juridică, fashion, gastronomie, etc.).

4. Rămâi la curent cu ce își dorește audiența

Dacă nu ești un brand mare este posibil să nu îți permiți cercetări de piață elaborate. Însă poți afla foarte ușor ce anume își doresc utilizatorii care te urmăresc. Este suficient să întrebi și să îi rogi să-și împărtășească părerile/nevoile/dorințele în secțiunea de comentarii.

Bun, am văzut acum care sunt cele mai mari beneficii ale blogging-ului în cazul afacerilor mici. Dar trebuie menționat că nu orice blog atinge astfel de performanțe.

Un blog de succes are, în principal, următoarele caracteristici:

  •  Oferă conținut informativ, de calitate;
  •  Articolele sunt postate în mod regulat (zilnic sau măcar de 2 ori pe săptămână);
  •  Nu se numește ”blog”. În loc de blog, poți folosi mai degrabă ”Articole”, ”informații utile”, ghiduri”, etc.
  •  Primește ”oaspeți”. Guest post-urile sunt o variantă bună pentru a atrage mai mulți cititori, dar și pentru a crește notorietatea companiei.
  •  Este original;
  •  Nu încearcă (doar) să vândă ceva;
  •  Este sincer;
  •  Este autentic.

Acestea fiind spuse, deși majoritatea antreprenorilor tratează pagina de blog ca pe una de anunțuri și postează doar atunci când au un anunț important de făcut, e păcat ca un blog să însemne doar atât, când poate ajuta cu succes la creșterea și promovarea afacerii.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!