Brand awareness – Cum îți crești popularitatea în Social Media

Promovare Facebook

Dec 05
Brand awareness - Cum îți crești popularitatea în Social Media

Câteva sfaturi care te vor ajuta să începi cu dreptul o campanie de creștere a popularității

  • Poate fi cu adevărat dificil să vinzi imediat ceva prin social media, așa că nu crea conținut doar cu scopul de a vinde sau promova un produs/brand.
  • În cadrul unei campanii de creștere a notorietății postările trebuie să se îndrepte către satisfacerea unei nevoi a consumatorului.
  • O strategie bună este să te concentrezi pe postările organice și să promovezi conținutul cu cele mai bune rezultate.
  • Te poți folosi la fel de bine și de publicarea de articole interesante, video-uri amuzante, meme-uri sau gif-uri.

Cea mai mare greșeală pe care o fac companiile atunci când se promovează în social media, pe Facebook de exemplu, este că încearcă cu disperare să vândă. Încep direct cu reclamele, investesc timp și buget în asta și orice postare de pe pagină este acolo doar cu scopul de a vinde.

Însă poate fi cu adevărat dificil să vinzi imediat ceva prin social media. Și aici intervine creșterea popularității brandului (brand awareness). Așa cum spuneam și într-o postare anterioară, brand awareness se află în partea de sus a pâlniei de vânzări (sales funnel), deci nu poți ajunge în partea de jos (la conversie) dacă nu te ocupi de primul pas.

În acest stadiu al canalului de marketing (unele persoane folosesc mai degrabă această expresie în loc de pâlnie de vânzări, termen destul de rudimentar) oamenii fie nu știu deloc de existența ta ca brand, fie nu știu că au o nevoie ce trebuie satisfăcută. Și aici intervii tu, prin punerea la punct a unei campanii de brand awareness.

Creșterea notorietății prin conținut organic

Așa cum spuneam și mai sus, în această etapă postările tale din social media nu trebuie să fie orientate către vânzare, ci doar către satisfacerea unei nevoi a consumatorului. Fă-l să râdă, informează-l, umanizează-te ca și brand. Principalul scop este să te faci cunoscut, să câștigi încrederea audienței și abia mai apoi să vinzi.

O strategie bună de creștere a brand awareness-ului este să te concentrezi pe postările organice și să promovezi conținutul cu cele mai bune rezultate. Aceasta este poate cea mai bună opțiune pentru brandurile cu timp și buget limitate. În plus, promovarea postărilor nu este doar ieftină (în comparație cu alte campanii de promovare clasice), ci și o modalitate de a ajunge la o audiență cât mai vastă. Lucru care ar fi fost mai greu de realizat prin reclamele tradiționale.

De altfel, este mult mai probabil ca o persoană să distribuie o reclamă care nu arată defapt ca o reclamă. De aceea postările organice trebuie să aibă un conținut amuzant, informativ sau care să stârnească o emoție.

Targhetarea audienței

O parte interesantă a creșterii notorietății în social media este faptul că poți alege audiența specifică pentru fiecare postare promovată.

De exemplu în cazul Facebook, nu mai folosi direct butonul de promovare de lângă postări. În schimb, dacă ai cont de manager, poți folosi Facebook Ads Manager pentru a crea o campanie pentru un anumit grup țintă. După ce ai terminat cu targhetarea, folosește opțiunea de a promova o postare existentă (butonul ”Use Existing Post).

Procedând așa capeți un control mai mare asupra bugetului și audienței, evitând să mai pierzi bani de pe urma postărilor promovate către o audiență nepotrivită.

Postările promovate nu sunt însă singura opțiune pe care poți să o folosești în cadrul unei astfel de campanii. Te poți folosi la fel de bine și de publicarea de articole interesante, video-uri amuzante, meme-uri sau gif-uri – sau orice alte lucruri la care știi că persoanele vizate vor răspunde și pe care vor dori să le împartă cu prietenii lor.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!