Cât timp facem promovare online?

Promovare Facebook

Dec 27

Răspunsul este identic cu cel dat la întrebarea „Până când respirăm?”, adică „Nu ne oprim niciodată”. Da, o promovare online nu se oprește niciodată, ci se modifică și ajustează în funcție de rezultate și piață.

Ce înseamnă promovare online?

Promovare online înseamnă a ne face cunoscuți publicului folosind mediul online, indiferent dacă pentru asta plătim sau este gratis. În vasta definiție a promovării online intră astfel optimizarea pentru motoarele de căutare, dar și reclama plătită (bannere, AdWords, Facebook etc.).

Întrebarea din titlu s-ar putea redenumi și astfel: „Cât timp trebuie să știe lumea despre noi?”. Evident, cine vrea să vândă trebuie să fie mereu ușor de găsit. Acum cred că înțelegi de ce spun că promovarea online nu trebuie să se oprească niciodată, indiferent de motiv.

Majoritatea proprietarilor de site-uri consideră și site-ul în sine, dar și campania de promovare pe care o fac ca fiind ceva unic, care se face o singură dată, iar rezultatele vin pe viață. Cred că îți dai seama că această abordare este una extrem de greșită în mediul online. În mediul fizic sigur că amenajăm o dată punctul de lucru și mai facem amenajări peste câțiva ani. Însă poziționarea bună a spațiului este direct proporțională cu chiria plătită. În online chiria plătită (hosting-ul) reprezintă o cheltuială foarte mică, adevărata chirie fiind reprezentată de promovare online.

Promovare online pentru vizite organice

Chiar dacă apărem bine în rezultatele căutărilor la cuvintele cheie care ne interesează, tot nu trebuie să stăm. Concurența lucrează în permanență pentru a ne depăși, noi concurenți apar mereu pe piață, așa că trebuie să luptăm pentru a păstra avantajul pe care îl avem. Ca o comparație, în lumea curselor auto, pilotul de pe locul 1 nu încetinește când ajunge la conducere, nu? Așa și noi, nu trebuie să încetinim niciodată promovarea online, indiferent de poziția pe care suntem.

Promovare online plătită

Promovarea plătită trebuie să se facă urmând o anumită strategie foarte bine pusă la punct, cu bugete bine stabilite și rezultate așteptate clare. Nu trebuie să stăm cu impresia că simplul fapt că plătim o promovare ne va aduce și rezultate bune. Promovarea este bună numai în măsura în care profitul generat direct de promovare acoperă cel puțin costul promovării online. Însă promovarea online trebuie făcută și ea permanent, cu un anumit buget alocat, și cu măsurarea precisă a rezultatelor obținute.

Concluzie despre promovare online

Ar trebui să faci promovare online permanent, cel puțin în următoarele 3 direcții:
analiză permanentă a poziției site-ului la căutările după anumite cuvinte cheie relevante pentru domeniul tău și ajustarea conținutului în așa fel încât site-ul tău să fie printre primele rezultate la toate cuvintele cheie relevante;
– analiza altor cuvinte cheie relevante pentru domeniul tău, realizarea unui plan de dezvoltare conținut prin care să creezi noi pagini, cu conținut relevant, și să te clasezi pe primele poziții și la aceste cuvinte cheie secundare;
promovare pe Facebook cu diverse campanii și oferte, integrate perfect cu site-ul (campanie de creștere a numărului de fani, campanie de culegere de adrese de email relevante, campanie de atragere a clienților concurenților tăi, campanie de promovare a site-ului etc.).

Împreună cu o promovare online constantă vine și Brand Awareness care, chiar dacă pentru moment nu consideri că ți se potriveșște, să știi că este necesar absolut oricărei afaceri care dorește să devină un lider în domeniul său.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!