Ce este Facebook Pixel și cum îl folosești

Promovare Facebook

Apr 18
Ce este Facebook Pixel și cum îl folosești

Află cum creezi un Pixel, cum îl integrezi în site și cum te ajută acesta în strategia de promovare

  • Pixelul Facebook îți permite să măsori eficiența reclamelor din social media și te ajută să înțelegi acțiunile pe care utilizatorii le efectuează pe site-ul tău web.
  • De asemenea, acesta îți oferă detalii în amănunt despre strategia de marketing abordată și măsoară nu doar rata de click ci și rata de conversie.
  • Pixelul Facebook îți poate furniza date cu privire la comportamentul utilizatorilor fie cu ajutorul ”evenimentelor” prestabilite sau prin conversiile personalizate.
  • Poți începe să creezi un pixel din Facebook Ads Manager, opțiunea Pixel, urmărind instrucțiunile specifice.
  • Pentru a integra însă Facebook Pixel în website-ul tău, ai trei opțiuni: o poți face manual, cu ajutorul unui partener sau al unui developer.
  • Descarcă extensia Facebook Pixel Helper pentru Google Chrome pentru a te asigura că Pixelul funcționează corect.

Ce este Facebook Pixel?

Facebook a pus întotdeauna la dispoziția afacerilor numeroase instrumente de promovare în social media, iar Pixel este unul dintre ele. Acesta îți permite să măsori eficiența reclamelor, ajutându-te în același timp să înțelegi acțiunile pe care utilizatorii le efectuează pe website-ul tău.

De exemplu, atunci când un utilizator ajunge pe site prin intermediul unui ad și face o acțiune (o achiziție, de exemplu), pixelul Facebook se declanșează și raportează această acțiune. În acest mod, vei ști când un client efectuează o acțiune și te vei putea adresa din nou acelui client prin intermediul reclamelor viitoare de pe Facebook.

Cum te ajută Pixelul Facebook?

Facebook Pixel îți oferă detalii în amănunt despre strategia de marketing abordată și măsoară nu doar rata de click ci și rata de conversie. Astfel, în funcție de valorile pe care le înregistrezi, vei ști și care strategie dă rezultate mai bune. De exemplu, dacă rata de click este mult mai mare decât rata de conversie, vei înțelege că e ceva în neregulă în landing page și vei putea lua măsurile necesare pentru a remedia problemele.

În plus, odată ce pixelul a înregistrat minim 100 de conversii, ai posibilitatea să creezi audiențe asemănătoare (lookalike audiences) formate din utilizatori asemănători (ca și comportament, like-uri, interese, etc) cu clienții deja existenți.

De asemenea, instrumentul îți dă posibilitatea să targhetezi ad-uri pentru utilizatori care ți-au vizitat deja site-ul sau care au realizat o anumite acțiune pe website. De exemplu, îi poți arăta unui utilizator o reclamă pentru un produs pe care l-a abandonat în coș ori pe care doar l-a vizualizat.

Ce informații îți furnizează Facebook Pixel?

Pixelul Facebook îți poate furniza date cu privire la comportamentul utilizatorilor fie cu ajutorul ”evenimentelor” prestabilite (fiecare eveniment reprezintă o acțiune) sau prin conversiile personalizate.

De reținut că evenimentele standard îți oferă mai multe funcții, în timp ce conversiile sunt mult mai ușor de configurat. Pe de altă parte, conversiile nu sunt atât de exacte precum evenimentele prestabilite.

Acțiunile (evenimentele) standard pe care le înregistrează pixelul sunt:

  • vizualizare conținut;
  • căutare;
  • adăugare în coș;
  • adăugare la lista de dorințe;
  • inițiere finalizare comandă;;
  • adăugarea informațiilor de plată;
  • efectuare achiziție;
  • client potențial;
  • finalizare înregistare.

Cum creezi un Pixel?

Poți începe să creezi un pixel din Facebook Ads Manager, opțiunea Pixel, urmărind instrucțiunile specifice.

Pentru a integra însă Facebook Pixel în website-ul tău, ai trei opțiuni:

  • poți copia codul pixelului în header-ul site-ului;
  • poți opta pentru folosirea unui partener (platforme precum WordPress, Magento, OpenCart, etc.) pentru instalarea pixelului, dacă website-ul tău este găzduit de unul dintre aceștia;
  • sau poți apela la ajutorul unui developer, dacă nu te descurci deloc cu instrucțiunile furnizate de Facebook; ai opțiunea de a trimite un email cu instrucțiunile.

Pentru a urmări evenimentele care te interesează, din cele amintite mai sus, copiază codul evenimentului dorit și adaugă-l în pagina corespunzătoare de pe website. Dacă urmărești cu atenție instrucțiunile furnizate, vei reuși cu siguranță să adaugi chiar tu aceste coduri. Dacă simți că nu te descurci, apelează la ajutorul/serviciile unui developer.

În final, pentru a te asigura că Pixelul funcționează și că îți furnizează datele corecte, descarcă extensia Facebook Pixel Helper pentru Google Chrome. Vizitează pagina în care ai integrat codul unui eveniment. Extensia îți va arăta dacă ai instalat sau nu în mod corect pixelul.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!