Ce greșeli să eviți atunci când creezi un ad pentru social media

Promovare Facebook

mart. 06
Ce greșeli să eviți atunci când alegi promovarea în social media

Vrei ca reclamele tale de pe rețelele de socializare să aibă succes? Iată ce greșeli să eviți

  • Înainte de a începe crearea efectivă a reclamei trebuie să știi exact ce vrei să obții de pe urma ei. Vrei să îți crești popularitatea (brand awareness) sau te concentrezi mai degrabă pe atragerea de lead-uri?
  • Fiecare platformă are propriile specificații pe care ad-ul trebuie să le îndeplinească.
  • Cea mai mare greșeală atunci când vine vorba de ad-uri este să nu îți stabilești un buget în prealabil.

În primul rând, trebuie menționat că toată lumea face greșeli când vine vorba de promovarea în social media. Este firesc, mai ales având în vedere rapiditatea cu care intervin modificări în algoritmii rețelelor de socializare. Însă nu ar fi deloc rău să se reducă pe cât posibil unele erori, mai ales că la mijloc este vorba și despre un buget care trebuie folosit cât mai constructiv cu putință.

Având bugetul în minte, dar și rezultatele pe care vrei să le obții, iată de ce greșeli ar trebui să te ferești:

1. Setarea unor obiective nepotrivite

Înainte de a începe crearea efectivă a reclamei trebuie să știi exact ce vrei să obții de pe urma ei. Vrei să îți crești popularitatea (brand awareness) sau te concentrezi mai degrabă pe atragerea de lead-uri?

Și răspunsul la aceste întrebări nu are legătură neapărat cu ceea ce VREI să obții, ci cu ceea ce TREBUIE să obții. De ce spun asta? Pentru că în funcție de stadiul în care te afli cu afacerea ta, poți să afli și care trebuie să-ți fie obiectivele.

De exemplu, dacă ești un brand abia înființat, promovarea în social media trebuie să aibă drept scop creșterea popularității. În schimb, dacă ești un brand deja cunoscut, atunci reclamele tale se pot concentra pe atragerea de noi clienți și creșterea ratei de conversie.

2. Faci aceleași ad-uri pentru toate rețelele de socializare

Și având în vedere că fiecare rețea are propriile caracteristici și specificații diferite în ceea ce privește reclamele, este evident de ce nu vei avea succes dacă folosești o astfel de tactică. Poate fi mai ieftin și mai rapid, dar nu va fi convenabil și din punct de vedere al rezultatelor.

În plus, în afară de platforma socială pe care urmezi să postezi un ad, foarte important de știut este și pe ce tip de dispozitiv va fi aceasta afișată.

Ca să vorbim mai concret, pe Facebook, de exemplu, specificațiile pentru ad-uri recomandă o dimensiune a imaginii de 1.200 x 628 pixeli, un titlu de 25 de caractere și un text format din 90 de caractere. Este evident că acestea nu se vor potrivi și pe Instagram (care se axează mai mult pe imagini și conținut video) sau pe Twitter.

3. Nu îți planifici bugetul

Având în vedere că totul se rezumă la bani în cele din urmă, cea mai mare greșeală atunci când vine vorba de ad-uri este să nu îți stabilești un buget în prealabil. Poți face asta la începutul fiecărei luni, pentru a ști unde te situezi. Stabilește-ți toate metodele de promovare dorite și alocă pentru fiecare în parte câte un buget.

Iată o idee despre cum să te organizezi:

  • creează un fișier excel care să conțină toate metodele tale de promovare în social media
  • creează o coloană pentru bugetul alocat și una pentru suma cheltuită în final
  • updatează regulat datele din fișier pentru a ține o evidență exactă

Pe măsură ce vei testa diferite metode de promovare (conținut scris, video, etc) vei vedea care dintre acestea vor aduce cele mai bune rezultate. Odată ce se schimbă datele problemei, schimbă și tu bugetele alocate lunar fiecărei metode în parte, în funcție de randamentul fiecăreia.

Acestea fiind spuse, vestea bună este că ai aflat și care ar fi principalele greșeli care te împiedică să te bucuri de succes în social media. Vestea proastă este că mai sunt multe alte greșeli pe care probabil le faci. Despre aceste voi vorbi în alte postări viitoare pe Lead Magnet.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!