Content marketing fără rezultate. Ce nu faci bine?

Marketing afiliat

mart. 13
Greșeli majore în content marketing

Cele mai frecvente greșeli pe care le faci atunci când creezi conținut

  • Content marketing-ul rămâne și în 2018 cea mai bună și eficientă metodă de creștere a popularității (brand awareness) și de atragere a mai multor lead-uri și clienți.
  • Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face atunci când creezi orice tip de conținut este să te gândești doar la atingerea unor vanity metrics.
  • Orienteză-te mai degrabă către social media engagement, creșterea ratei de conversie și a ROI-ului, dar și pe câștigarea unor clienți de durată.
  • Oamenii îți apreciază conținutul din diverse motive: din curiozitate, pentru autoeducare sau cercetare. Dar asta nu înseamnă că sunt interesați și de achiziționarea produsului ori serviciului pe care îl vinzi.

Content marketing-ul rămâne și în 2018 cea mai bună și eficientă – din punct de vedere al costurilor – metodă de creștere a popularității (brand awareness), dar și de a atrage mai multe lead-uri și clienți.

Așadar, indiferent că este vorba de un blog, de postările pe social media ori doar de un simplu newsletter, utilizatorii așteaptă ca tu să le furnizezi conținut fresh și de calitate în mod constant. Și să presupunem că faci asta.

Te zbați mereu să creezi cel mai relevant conținut pentru domeniul tău de activitate, aduni ceva like and share pe Facebook (sau pe alte rețele de socializare pe care le-ai putea folosi), dar lucrurile nu merg atât de bine pe cât ai spera. Popularitatea nu crește în ritmul dorit de tine, și nici rata de conversie.

Deci, ce faci greșit?

1. Vanity metrics

Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face atunci când creezi orice tip de conținut este să te gândești doar la atingerea unor vanity metrics.

Asta înseamnă că îți canalizezi eforturile mai mult către atragerea de like, share (sau orice formă de apreciere pe platformele de socializare), pe abonările la newsletter sau pe numărul de lead-uri atrase în pâlnia de vânzări. Și dacă obții toate acestea, foarte bine, e de dorit (cine nu se bucură să vadă apreciere penrtru munca lui?), dar nu e suficient.

Mai mult trebuie să te orientezi către social media engagement, creșterea ratei de conversie și a ROI-ului, dar și pe câștigarea unor clienți de durată, nu doar ocazionali.

Așadar, ca o concluzie a acestui punct, succesul unui anumit tip de conținut nu ține doar de popularitate per ansamblu (să ajungă la un număr cât mai mare de utilizatori), ci de a ajunge la utilizatorii potriviți.

Și așa ajungem și la punctul doi.

2. Atragerea persoanelor nepotrivite

Să presupunem din nou că ai creat un conținut de calitate, ai procedat ca la carte, dar nu te bucuri de rezultatele așteptate. Și nu îți lipsesc nici abonații de pe site. Deci, ce a mers prost?

În primul rând, poate fi vorba de targhetarea audienței greșite atunci când ai pus la punct strategia de marketing.

Dar de ce e greșit, dacă oamenii au reacționat la conținutul furnizat? Răspunsul e simplu. Oamenii îți apreciază conținutul din diverse motive: din curiozitate, pentru autoeducare sau cercetare. Dar asta nu înseamnă că sunt interesați și de achiziționarea produsului ori serviciului pe care îl vinzi.

Cum remediezi problema? Fă profilul clientului ideal și nu îl scăpa din vedere atunci când targhetezi audiența. Asta nu înseamnă că nu trebuie să incluzi în grupul țintă și persoane care nu au profilul ideal, ci doar să fii atent la proporțiile acestor două categorii.

3. Lead-urile nepotrivite

Generarea de lead-uri calificate este o parte importantă a oricărui plan de marketing. Odată atrase în pâlnia de vânzări, acestea se pot transforma în clienți de cursă lungă, să le zic așa, și în promotori ai brandului.

Dar, din păcate, lucrurile nu decurg întotdeauna conform planului și nu de fiecare dată poți atrage cele mai calificate lead-uri. De ce? Pentru că nu creezi conținut care are legătură strict cu tipul tău de business. Dacă postezi conținut care atinge și alte domenii de activitate, atunci acesta ar putea fi un motiv pentru care planul tău de content marketing nu dă roade.

În concluzie, dacă al tău conținut nu generează rezultatele dorite (trafic, click-uri, lead-uri, ROI, etc.), ar trebui să îmbunătățești/schimbi următoarele aspecte: subiectele tratate, modul de promovare, formatul propus, creatorii de conținut.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!