Content marketing fără rezultate? Iată care ar putea fi motivele

Internet Marketing

ian. 03
Content marketing fără rezultate? Iată care ar putea fi motivele
  •  Printre greșelile pe care le poți face se numără crearea unui conținut de calitate slabă, identificarea incorectă a audienței și a nevoilor ei și necunoașterea în profunzime a termenului de content marketing.
  •  La fel de greșită este și abordarea superficială a unei astfel de campanii sau confundarea ei cu blogging-ul.
  • Pentru o campanie reușită de content marketing este obligatoriu să creezi conținut de calitate, informativ, educativ, distractiv – în funcție de audiența căreia te adresezi.

Content marketing-ul este in continuare o parte importantă din promovarea afacerii tale, așa că nu e bine să o neglijezi, mai ales dacă observi că nu dă rezultate prea bune.

Urmărind mai multe afaceri de-a lungul timpului, mici sau mari, am observat principalele greșeli care se comit în materie de content marketing, greșeli pe care e posibil să le faci și tu.

Iată care sunt acestea:

Nu știi exact ce presupune conceptul de content marketing

Scopul content marketingului este promoveze o afacere prin crearea de conținut de calitate. Și prin conținut se înțelege atât text scris (ghiduri, ebook-uri), cât și videoclipuri educative, tutoriale, etc.

Dacă atingerea obiectivelor pe care ți le-ai stabilit la începutul afacerii nu este motivul pentru care produci conținut, atunci înseamnă că faci doar blogging. Această distincție nu este mereu înțeleasă și de aceea campaniile de content marketing nu au rezultatele scontate.

Majoritatea creatorilor de conținut nu înțeleg acea parte a content marketingului care atrage prospecții în pâlnia de vânzări. Astfel, pentru fiecare stadiu al pâlniei de vânzări este necesară crearea unui tip diferit de conținut. Dacă nu produci conținut care să susțină diferitele stadii ale pâlniei de vânzări, atunci nu faci content marketing.

Nu există piață pentru produsul/serviciul tău

Oricât de inovativ ar fi acesta, dacă nu vine ca rezolvare a unei probleme/nevoi cu care se confruntă consumatorii vizați, atunci eforturile de a face content marketing nu vor fi încununate de succes.

În acest caz, poți fie să faci cercetări pentru a identifica o nouă categorie potențială de clienți, fie să schimbi produsul/serviciul promovat pentru a se plia pe nevoile audienței actuale.

Nu îți duci campania de content marketing la bun sfârșit

Deși unele afaceri se pot bucura de succes și de pe urma unei campanii scurte de content marketing, de cele mai multe ori aceasta este o activitate de lungă durată. Și este de așteptat să fie așa, deoarece trebuie să creezi conținut pentru toate etapele pâlniei de vânzări, inclusiv pentru campaniile post vânzare.

Nu distribui conținutul creat în locurile potrivite

Odată ce ai identificat care este audiența căreia te adresezi, încearcă să îți dai seama și unde îi găsești mai exact pe utilizatori.

De exemplu, dacă grupul tău țintă este format din tineri pasionați de tehnologie, îi poți găsi pe blogurile specializate, pe youtube și, evident, în social media. De asemenea, este foarte probabil ca aceștia să folosească dispozitive mobile pentru a face diverse achiziții, așa că trebuie să îți adaptezi conținutul încât să fie cât mai mobile friendly.

In final, conținutul creat trebuie să fie de calitate, dar și informativ, educativ, distractiv – în funcție de cui te adresezi. Pentru a te bucura de cele mai bune rezultate, asigură-te că oferi informațiile potrivite pentru audiența potrivită.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău (valabil doar pentru site-uri de prezentare, nu si pentru magazine online)!