Cum creezi un Landing Page care crește rata de conversie?

Marketing afiliat

Apr 12
Cum creezi un Landing Page care crește rata de conversie?

Află cum ar trebui să arate un landing page bun, capabil să îți crească rata de conversie

  • Landing Page este locul în care ajunge utilizatorul după ce a dat click pe un link către site-ul tău.
  • Odată ajuns în landing page, ai ocazia să îl convertești pe vizitator în client. Profită de șansă pentru a crea conținut bine targetat, în concordanță cu specificul grupului tău țintă.
  • Cea mai bună structură de landing page este aceea care conține titlu, subtitlu, imagine, explicații, beneficii, testimoniale și un buton call-to-action.
  • Succesul unei pagini de destinație, precum și structura acesteia, depinde și de tipul afacerii tale, de produsul pe care îl promovezi, etc.

Landing Page (sau pagină de aterizare, de destinație, spune-i cum vrei) este locul în care ajunge utilizatorul după ce a dat click pe un link către site-ul tău. Acesta poate veni dintr-un banner, o campanie pay per click (PPC), din social media, din e-mail sau chiar în urma unei căutări pe Google.

Odată ajuns în landing page, ai ocazia să îl convertești pe vizitator în client. O miză destul de mare, nu? Atunci nu e de mirare că un landing page bun îți poate crește considerabil vânzările.

Ideea de la care trebuie să pornești este aceea că în cadrul landing page-ului ai ocazia să te adresezi direct audenței tale. Profită de șansă pentru a crea conținut bine targetat, în concordanță cu specificul grupului tău țintă.

Iată câteva sfaturi punctuale care te vor ajuta să creezi un landing page de excepție.

1. Titlu + subtitlu = cuplu câștigător

Pentru a capta atenția vizitatorului, pune-ți mintea la contribuție și concepe un titlu de senzație, care să spună multe, dar nu tot. Lasă loc de interpretări și stârnește curiozitatea. În principiu, un titlu bun trebuie să fie scurt (maxim 20 de cuvinte, dar ideal ar fi 10), să atragă atenția și să îi dea utilizatorului de înțeles despre ce produs ori serviciu este vorba.

După ce ai terminat cu titlul, găsește și un subtitlu convingător. În timp ce titlul are rolul de a atrage atenția vizitatorului, subtitlul are misiunea de a-l face pe acesta să rămână în landing page. Este recomandat ca acesta să fie poziționat imediat sub titlu, să conțină elemente persuasive și să ofere mai multe detalii despre produs ori serviciu.

2. Imagini sugestive

Oricât de bun ar fi titlul, atenția vizitatorului se va opri imediat asupra imaginii. Dacă aceasta este proastă și nu inspiră mare lucru, user-ul va părăsi pagina. În schimb, dacă imaginea este suficient de mare și sugestivă, ai toate șansele să îl mai ții un pic pe vizitator în landing page.

Atenție! Imaginea trebuie să fie de calitate și reprezentativă pentru domeniul tău de activitate.

3. Explicații suplimentare

În funcție de produsul ori serviciul pe care îl promovezi, poți opta pentru adăugarea unor explicații suplimentare. Dacă promovezi un simplu produs, te poți limita la un landing page care să conțină doar titlu, subtitlu și imagine.

Dacă alegi să mergi pe varianta cu explicații adiționale, ai grijă să menții un stil de scris clar și concis și o aranjare aerisită a paginii.

4. Evidențiază beneficiile

Prezintă-i vizitatorului ”aterizat” pe pagina ta ce beneficii va avea dacă îți va cumpăra produsul ori serviciul. Pentru ca această strategie să dea rezultate ai grijă să nu te lauzi excesiv. Prezintă doar succint avantajele folosirii produsului ori serviciului pe care îl vinzi și cum pot acestea să îmbunătățească viața clientului.

5. Buton CTA de senzație

După ce ai parcurs pașii de mai sus, încheie apoteotic cu un buton call-to-action care să convertească vizitatorul în client. Acesta trebuie să fie scurt și convingător.

Pentru un efect suplimentar, folosește o culoare contrastantă pentru a-l evidenția. Cele mai folosite culori pentru butoanele CTA sunt roșu și portocaliu, dar dacă acestea nu se potrivesc cu design-ul paginii, poți alege și culori precum verde, albastru, etc.

Toate componentele din landing page trebuie să aibă o curgere logică și să conducă în final către o vânzare. Cea mai bună variantă este să începi cu titlul, subtitlul, explicații, beneficii, testimoniale și să închei apoteotic cu un buton call-to-action.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!