Cum creezi un lead magnet de succes. Idei și exemple

Marketing afiliat

aug. 01
Cum creezi un lead magnet de succes. Idei și exemple

Cei mai buni magneți de lead-uri pe care îi poți folosi pentru a crește traficul și rata de conversie

  • Un magnet de lead-uri reprezintă o resursă sau un alt element de valoare de care te folosești pentru a colecta cât mai multe lead-uri.
  • Printre cele mai populare tipuri de lead magnets sunt: e-book-urile, rapoartele, videoclipurile, voucherele, webinariile, ghidurile și calculatoarele.
  • Indiferent de tipul de magnet utilizat, folosește-te de A/B testing pentru a vedea care dintre variantele alese dă cele mai bune rezultate.

Găsirea formulei ideale în ceea ce privește crearea unui lead magnet eficient pentru afacerea ta poate fi (și chiar este, de multe ori) un proces anevoios.

Ce este un magnet de lead-uri?

O resursă sau un alt element de valoare de care te folosești pentru a colecta cât mai multe lead-uri. În acest punct, pentru a intra în posesia magnetului, utilizatorul îți va lăsa datele de contact (de obicei adresa de email). Însă pentru a-l determina să facă asta este de la sine înțeles că magnetul trebuie să fie de calitate și, mai ales, relevant pentru audiența ta.

Exemple de magneți de lead-uri care se pot bucura de succes, în funcție de audiență

Asta înseamnă că nu orice tip de magnet va funcționa la fel de bine pe orice tip de site. Este important ca înainte de a seta o astfel de resursă să stabilești profilul clientului ideal (buyer persona) și să știi clar către ce grup țintă te adresezi.

1. E-book-uri

Oamenii vor de cele mai multe ori să obțină toate informațiile de care au nevoie dintr-un singur loc. În acest fel vor fi mai ușor de accesat și disponibile în orice moment.

De exemplu, dacă ai o afacere în domeniul juridic, poți pune la punct un ebook în care să îți educi audiența cu privire la legile ce trebuie respectate în diferite ocazii (vânzare, cumpărare, partaje, daune morale, etc.). Folosește un limbaj ce poate fi înțeles de audiență și organizează textul astfel încât să fie cât mai lizibil.

2. Rapoarte

Referitoare la tipul de afacere pe care îl desfășori, rezultate pentru diferite studii și așa mai departe. Acestea, chiar dacă se întind pe un număr mai mare de pagini, trebuie să conțină informații bine organizate și ușor de parcurs.

3. Video-uri.

Pot fi diferite tutoriale, prezentări de produs, etc. Acestea trebuie să nu fie foarte lungi, ci concentrate în decursul a câteva minute (maxim 10). În caz contrar, utilizatorul își va pierde interesul și nu va mai deshide și alte emailuri primite de la tine.

4. Vouchere.

Dacă ai un magazin online, cel mai potrivit magnet de leaduri este un cupon de reducere. Ai în vedere însă ca acesta să fie cât de cât semnificativ. Nu poți oferi o reducere de 5% și să te aștepți să se bată lumea pe ea.

5. Webinarii

Acestea reprezintă una dintre cele mai folosite ”unelte” pentru atragerea de lead-uri. Însă nu de fiecare dată organizarea unui astfel de seminar online îți garantează și rezultate pe măsură. Ai grijă ca temele abordate să fie interesante, să ai invitați cunoscuți și relevanți și să programezi seminarul la orele potrivite.

6. Ghiduri

Destul de simplu de realizat și foarte utile pentru utilizatori. Poți, de exemplu, să faci un ghid despre cum să îți întreții corect bicicleta, tipuri de vacanțe în funcție de buget, cele mai bune strategii de marketing și așa mai departe.

7. Calculatoare

Poate fi vorba de orice tip de calculator, în funcție de audiență. Pentru calculat indicele de masă corporală, mărimea ideală de bicicletă, necesarul de calorii, etc.

Acestea sunt doar câteva dintre ideile pe care le poți folosi pentru setarea unui lead magnet de succes. Cu siguranță vei mai găsi și altele, inspirate de specificul afacerii tale.

Însă, indiferent de tipul de magnet utilizat, nu te baza doar pe intuiție pentru a stabili dacă va funcționa sau nu. Folosește-te de A/B testing pentru a vedea care dintre variantele alese dă cele mai bune rezultate.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!