Cum faci din blogging o afacere de succes

Internet Marketing

aug. 08
Cum faci din blogging o afacere de succes
  • Nu este suficient să postezi doar articole care ție ți se par interesante.
  • Trebuie să ții cont de algoritmul motoarelor de căutare și diferitele tehnici de promovare.
  • Stilul de scris trebuie să fie cât mai prietenos, iar articolele foarte bine structurate, ușor de parcurs.
  • Postează conținut original și articole cu informații reale și verificate.
  • Pentru a-ți rotunji veniturile, poți începe să faci și marketing afiliat.

Dacă ești pasionat de un domeniu și vrei să îți faci un blog pentru a împărtăși și cu alții pasiunea ta, cu siguranță te-ai gândit că ar fi bine să faci din asta și o sursă de venit. Din păcate, însă, puțini bloggeri ajung să obțină și ceva beneficii financiare de pe urma postărilor. De ce? În primul rând, pentru că fac o serie de greșeli, minore la prima vedere, dar care afectează foarte mult popularitatea blogului.

Așadar, pentru a ajunge la succes, trebuie să știi mai întâi ce nu faci bine acum de nu obții rezultatele dorite. Iată câteva indicii:

  • postezi doar articole care îți plac ție și pe care le consideri informative, când defapt acestea sunt departe de nișa aleasă;
  • nu ții cont de părerile utilizatorilor care comentează pe blog;
  • ai un stil de scris prea formal și ai impresia tot timpul că trebuie să demonstrezi ceva;
  • îți ascunzi personalitatea și nu ești sincer întotdeauna atunci când scrii;
  • subiectele pe care le tratezi sunt prea generale, iar informațiile furnizate prea puțin documentate;
  • nu ești coerent în scris, te lași dus de val și uiți să mai corectezi postarea; cititorii te vor taxa pentru fiecare greșeală;
  • nu postezi conținut original și te inspiri în mod constant de pe alte bloguri;
  • crezi că misiunea ta s-a încheiat după ce ai postat un articol epe blog și uiți să mai verifici și să răspunzi la comentariile cititorilor;
  • nu publici în mod constant și crezi că e mai bine să fii original decât să respecți algoritmul motoarelor de căutare astfel încât blogul tău să devină cât mai vizibil.
  • nu ai buton de abonare, iar asta se vede în traficul slăbuț.

Bun, acum că am trecut în revistă pleiada de greșeli pe care le poți face atunci când deții și administrezi un blog, iată și câteva soluții la acestea pe care poți să le aplici cu ușurință.

1. Fă-ți un calendar de conținut

E important să postezi în mod regulat, iar un calendar editorial îți poate ușura serios munca. Fă-ți timp pentru a concepe un plan care să conțină subiectele pe care vrei să le abordezi într-o anumită perioadă, sursele posibile de informare, oamenii pe care vrei să îi intervievezi, etc. În plus, dacă ai o săptămână mai productivă, poți programa postările în avans.

2. Documentează-ți bine articolele

Și nu uita să aduci dovezi în sprijinul afirmațiilor tale. De exemplu, dacă folosești o expresie de genul ”10.000 de oameni suferă în România de obezitate morbidă” nimeni nu te va crede pe cuvânt. Mai bine te documentezi în prelabil și folosești o expresie de genul ”potrivit datelor furnizate de Ministerul Sănătății în 2018, 10.000 de oameni suferă în România de obezitate morbidă”.

3. Scrie așa cum vorbești

Este un sfat pe care îl primesc toți scriitorii la început de drum și pe care ar fi bine să îl urmezi dacă vrei mai mulți cititori. Oamenii și așa nu au răbdare să citească un articol foarte lung, însă dacă stilul de scris este greoi și prea pretențios șansele ca post-ul tău să fie citit în întregime scad către zero.

4. Ține cont de reguli

Sigur, toți vrem să fim nonconformiști și să mergem contra curentului, însă dacă vrei să faci din blog o afacere, și una de succes chiar, ar trebui să ții cont de algoritmul Google, dar și de tehnicile necesare pentru a atrage mai mult trafic.

De exemplu, este bine să îți optimizezi bine site-ul și articolele, să folosești instrumente de monitorizare a traficului și a comportamentului utilizatorilor pe blog, să folosești butoane CTA pentru abonare la newsletter și așa mai departe.

5. Încearcă marketingul afiliat

Nu îți trebuie prea multe cunoștințe pentru a învăța cum funcționează și, dacă atragi suficient de mulți vizitatori, poți obține chiar un venit bun din asta.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!