Cum începi să te promovezi eficient în social media

Social Media

Noi 27
Cum începi să te promovezi eficient în social media

Afacere mică și buget redus? Orientează-te către social media pentru a te face cunoscut

  • Înainte de a începe o campanie de social media marketing află cine ești ca și brand și cui te adresezi.
  • Nu privi rețelele de socializare în mod superficial, doar din perspectiva like/share.
  • Îndreaptă-ți atenția către factori precum rata de conversie, generare de lead-uri și recomandări.
  • Setează-ți obiective folosind structura S.M.A.R.T (specific, measurable, attainable, relevant, timely) atunci când pui la punct stategia de promovare în mediul online.
  • Fă un SMA (Social Media Audit) și alege platforma de socializare potrivită brandului tău.

Rețelele de socializare au, la nivel global, circa 2,5 miliarde de utilizatori și fiecare dintre aceștia poate fi un potențial client la un moment dat. Astfel nu e de mirare că tot mai multe afaceri își îndreaptă atenția către aceste platforme pentru a-și promova produsele și serviciile. Este la îndemână să faci asta, este mai ieftin decât majoritatea practicilor tradiționale de marketing, iar rezultatele sunt mai bune.

Dar pentru a beneficia din plin de oportunitățile din social media, trebuie să ai un plan bine gândit și pus la punct.

1. Cine ești și cui te adresezi?

Răspunde la aceste întrebări înainte de a-ți întocmi planul de marketing în social media (și nu numai). Ce vinzi și cine este sau poate fi interesat de ce oferi tu? Par întrebări simple, dar în realitate nu e chiar așa.

O analiză atentă a afacerii și identificarea corectă grupului țintă căruia vrei să i te adresezi este esențială pentru un start optimist în social media marketing. În funcție de asta, poți începe să pui la punct strategiile de promovare.

La fel de important ca cele de mai sus este să nu privești rețelele de socializare în mod superficial, doar din perspectiva like/share. Acestea nu vin automat la pachet cu clienți. Ia în schimb în calcul factori precum rata de conversie, generare de lead-uri și de recomandări (web referrals).

Și nu în ultimul rând, setează-ți obiective folosind structura S.M.A.R.T (specific, measurable, attainable, relevant, timely) atunci când pui la punct stategia de promovare în mediul online. Obiectivle tale ar trebui să fie deci, specifice, măsurabile, accesibile, relevante și nu în ultimul rând, oportune.

2. Fă un audit social media (SMA)

Orice strategie de promovare în acest mediu ar trebui să înceapă obligatoriu cu un audit. Este deja brandul tău cunoscut în mediul online sau nu? Care sunt liderii de opinie din rețeaua ta de utilizatori (în cazul în care folosești deja social media) și cum poți îmbunătăți comunicarea cu aceștia? Ce rețea de socializare folosește majoritatea persoanelor vizate de afacerea ta? Iată câteva întrebări la care vei afla răspuns în urma auditului, precum și recomandări de îmbunătățire a tacticilor de promovare.

De preferat, un audit ar trebui realizat de cineva specializat sau cu experiență în acest domeniu, de asta depinzând întreg succesul campaniei de social media marketing.

3. Alege platforma potrivită

Facebook, Instagram, LinkedIn și Twitter sunt – în această ordine – cele mai populare platforme de socializare prin intermediul cărora poți începe să te promovezi. În afară de acestea, mai poți apela și la Snapchat, Youtube sau Pinterest. Atenție, însă, pentru că nu orice rețea este potrivită pentru orice tip de afacere.

În funcție de specificul business-ului tău trebuie să alegi și rețeaua/rețelele de socializare potrivită/e. De exemplu, dacă ai o companie care vinde/creează îmbrăcăminte ar fi o idee bună să apelezi (și) la Instagram, datorită conceptului vizual al acesteia, concept care îți poate pune în valoare mai bine produsele. Cu toate acestea, nu este tocmai înțelept să te bazezi pe o singură rețea de socializare, mai ales când e vorba de Instagram – platformă cu nu foarte mulți utilizatori dacă e să o comparăm cu Facebook. Cel mai înțelept ar fi să te promovezi pe toate aceste 4 rețele: Facebook, Instagram, LinkedIn și Twitter.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!