Cum măsori rezultatele unei campanii de brand awareness

Internet Marketing

sept. 04
Cum măsori rezultatele unei campanii de brand awareness
  • Nu poți măsura efectiv brand awareness-ul, așa cum faci, de exemplu, cu vânzările, lead-urile, coversiile, etc.
  • Chiar și așa, anumite detalii din felul în care se dezvoltă afacerea ta în mediul online, îți pot oferi indicii clare cu privire la succesul unei astfel de campanii.
  • Pentru a-ți face o idee, trebuie să urmărești rezultatele cantitative (trafic, social media engagement), dar și pe cele calitative (feedback din partea clienților/fanilor, etc., mențiunile din social media și motoarele de căutare) ale unei campanii de brand awareness.

Despre creșterea popularității brandului și importanța unei astfel de campanii pentru creșterea vânzărilor (și a business-ului, în general) am mai vorbit și cu alte ocazii, însă de data aceasta ne vom axa mai mult pe acele metode care te pot ajuta să măsori mai bine rezultatele unei campanii de brand awareness.

De ce e important să știi ce rezultate ai de pe urma unor astfel de eforturi? În primul rând pentru că în acest fel vei putea să îți dai seama ce faci bine și ce nu, dacă e nevoie sau nu să schimbi abordarea și așa mai departe.

Problema este însă că nu poți măsura efectiv brand awareness-ul, așa cum faci, de exemplu, cu vânzările, lead-urile, coversiile, etc. Însă chiar și așa, anumite detalii din felul în care se dezvoltă afacerea ta în mediul online, îți pot oferi indicii clare cu privire la succesul unei campanii de brand awareness.

Așadar, înainte de a începe să cauți rezultatele despre vorbim, trebuie să știi că trebuie să ai în vedere două aspecte: măsurarea rezultatelor din punct de vedere cantitativ și calitativ, căci ambele sunt extrem de importante ca indicii cu privire la succesul campaniei.

Rezultate calitative

Pentru a vedea dacă o anumită campanie are impactul calitativ pe care ți-l dorești, e bine să îți îndrepți atenția nu doar către social media, ci și către motoarele de căutare și chiar direct către clienți.

De exemplu, dacă vrei să afli cât de mult vorbește lumea despre brandul tău în social media, poți folosi instrumente specifice care să îți arate cât de des ai fost etichetat în postări, menționat în comentarii sau cât de des a fost folosit hashtag-ul creat de tine.

De asemenea, în ceea ce privește motoarele de căutare și popularitatea ta în acest mediu, îți poți face o idee setând Google Alerts, tool care te anunță de fiecare dată când cineva vorbește despre tine în mediul online.

Și nu în ultimul rând, cum ai putea afla dacă ți-ai crescut popularitatatea dacă nu direct de la clienții/audiența ta? Poți face asta foarte ușor, cu ajutorul unui sondaj. În acest fel vei primi un feedback relevant cu privire la felul în care este perceput brandul de către utilizatori.

Rezultate cantitative

Chiar dacă aspectele menționate mai sus sunt cele mai importante după care te poți ghida atunci când vine vorba de succesul campaniei de brand awareness, mai sunt și altele care te pot ajuta să-ți faci o idee cu privire la acest aspect. Acestea sunt: traficul direct și cel general de pe site, dar și gradul de engagement din social media.

Dintre cele trei măsurători menționate anterior, cifrele cu privire la traficul direct (atunci când utilizatorii ajung la tine pe site după ce au tastat direct url-ul în browser) sunt cele mai importante. Asta înseamnă că tot mai mulți consumatori sunt conștienți de brandul tău, sunt interesați de el, și fac astfel efortul de a-l căuta singuri pe motoarele de căutare.

Acestea fiind spuse, iată că brand awareness-ul poate fi măsurat într-o oarecare măsură și îți poți face o idee (relevantă) cu privire la succesul unei campanii urmărind aspectele tratate mai sus.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!