Cum modifici formularele de abonare la newsletter ținând cont de reglementările GDPR?

Internet Marketing

mai 23
Cum modifici formularele de abonare la newsletter ținând cont de reglementările GDPR?

Află cum să modifici formularele din site astfel încât să rămână user friendly dar și în acord cu normele GDPR

  • Mai este foarte puțin timp până la intrarea în vigoare a regulamentului european privind protecția datelor cu caracter personal.
  • Deși GDPR nu vorbește direct despre email marketing, acest lucru vine de la sine având în vedere că adresa de email face parte din categoria datelor personale.
  • Pentru a obține acordul utilizatorului de a-i folosi adresa de email trebuie să te folosești de un formular. Însă acesta nu trebuie să conțină neapărat multe checkbox-uri.
  • Poți concepe un formular care să respecte normele GDPR dar care să fie și user friendly în același timp.

Email marketingul după GDPR

Deși GDPR nu vorbește direct despre email marketing, acest lucru vine de la sine având în vedere că adresa de email face parte din categoria datelor personale. Așadar, ai nevoie de acordul utilizatorului pentru a o folosi.

Pentru a înțelege mai bine ce ai de făcut, iată care sunt principalele drepturi ale cetățenilor UE privind datele personale:

  •  dreptul de a fi informat despre felul în care îi vor fi utilizate datele;
  •  dreptul de a accesa oricând datele furnizate;
  •  dreptul de a rectifica oricând datele furnizate;
  •  dreptul de a fi uitat – adică de a șterge oricând datele furnizate, fără ca acestea să mai rămână stocate undeva.

Bun, și acum referindu-ne strict la email marketing, trebuie să îi dai oricând utilizatorului posibilitatea de a-și exercita drepturile de mai sus.

Cum faci asta fără să te complici prea mult? Folosești formulare.

Și având în vedere că majoritatea proprietarilor de site-uri și mici afaceri nu dețin mai mult decât un nume sau adresă de email a utilizatorului, cel mai la îndemână formular este cel de abonare la newsletter.

Cum faci formularele de abonare conform normelor GDPR (și care nu sperie utilizatorii)?

Este posibil să fi observat sau primit deja pe email invitația de a-ți da acordul cu privire la prelucrarea datelor personale. Ai văzut că majoritatea folosesc acel formular cu multe checkbox-uri ce trebuie bifate fiecare în parte. Evident că foarte puțini oameni vor citi și ce scrie în dreptul casetelor, așa că un astfel de formular nu prea își îndeplinește rolul pentru care a fost creat.

În plus, poți pierde timp, bani și câteva procente din rata de conversie dacă optezi pentru varianta aceasta de formular care este oricum numai user friendly nu.

Vestea bună este că nicăieri în textul Regulamentului nu se precizează că trebuie să faci un formular cu check-box-uri, ci doar să îți informezi abonații/vizitatorii cu privire la modul în care le vei folosi datele, respectiv adresa de email în acest caz.

Bun, deci cum concepi un formular user friendly și care respectă normele GDPR în același timp? Ai două variante:

1. Schimbi textul din formularele de abonare

De exemplu, dacă aveai un formular cu textul ”Ghid gratuit. Cum să obții mai multe leaduri” și apoi formatul standard, cu casetă pentru adresa de email și buton CTA de genul ”Obține Ghidul gratuit”, poți modifica textul astfel încât să nu mai înșiri toate checkbox-urile de consimțământ.

Poți opta pentru o variantă de genul ”Abonează-te la newsletter și obține Ghidul gratuit Cum să obții mai multe leaduri”. În acest fel îl informezi direct pe utilizator că adresa lui de email va fi introdusă în lista ta de emailuri și va primi, drept urmare, un newsletter periodic de la tine.

În ceea ce privește restul de permisiuni și informări, poți adăuga un link către termenii și condițiile de utilizare a datelor personale într-un disclaimer în partea de jos a formularului.

2. Schimbi complet abordarea

Și anume, să transformi newsletterul într-un conținut relevant și informativ prin intermediul căruia să îți trimiți și ofertele promoționale (reclamele).

Acest concept poartă numele de Newsletter as a Service (NaaS) și prespune să nu faci distincția între newsletterele în care trimiți utilizatorilor conținut relevant și cele în care promovezi un anumit produs. Pentru acesta din urmă ai nevoie încă odată de acordul utilizatorului (pentru că îi folosești datele în scopuri publicitare).

În schimb, dacă abordezi varianta NaaS, este suficient ca utilizatorul să își dea doar acordul cu privire la primirea newsletterului, deci nu mai trebuie să adaugi niciun checkbox suplimentar în formularul de abonare.

Cu toate acestea, ai în vedere că pentru orice informație care nu apare în textul formularului, trebuie să adaugi o casetă de consimțământ.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!