Concursuri pe Facebook. Reguli și bune practici

Promovare Facebook

ian. 03
Cum organizezi un concurs de succes pe Facebook

Organizarea unui concurs este una dintre cele mai simple metode de promovare pe rețeaua de socializare.

  • Utilizatorii Facebook sunt atrași mai degrabă de un conținut interactiv decât de unul static.
  • Conținut interactiv înseamnă sondaje, concursuri, quiz-uri, infografice și ebook-uri interactive, calculatoare diverse, jocuri, etc.
  • Nu poți posta un concurs pe pagina personală de Facebook.
  • Nu cerși share-uri și nu impune etichetarea prietenilor pentru participare. Facebook îi penalizează pe cei care doresc să adune cât mai mulți participanți prin aceste metode.
  • Organizează un concurs cu premii tentante la care utilizatorii se pot înscrie foarte ușor, cu like sau like și comment.

Update 17.01.2018: conform unui anunț făcut recent de Facebook, se va începe penalizarea paginilor care au postări care cerșesc acțiuni din partea utilizatorilor. Nu este încă 100% sigur dacă și concursurile intră în această categorie, deci recomandăm citirea cu mare atenție a regulilor Facebook înainte de organizarea unui concurs care solicită acțiuni de genul Like, Share sau Comment. Sfârșitul update-ului.

Potrivit unui studiu derulat printre oamenii de marketing din America de Nord, utilizatorii rețelei de socializare sunt atrași mai degrabă de un conținut interactiv decât de unul static, indiferent de calitatea acestuia din urmă. Așadar, nu e de mirare că pe tot mai multe pagini de Facebook apar tot mai multe postări de acest tip.

În categoria conținut interactiv intră sondajele (cele scurte și simple, de genul ”care dintre cele două perechi de pantofi vă plac cel mai mult?”), concursurile, quiz-urile, infografice și ebook-uri interactive, calculatoare diverse, jocuri, etc.

Un concurs poate fi una dintre cele mai bune și simple metode pentru a te promova și îndeplini țelurile în afaceri. Citește, deci, mai departe pentru a afla câteva ponturi utile despre organizarea unui concurs pe Facebook.

Reguli de bază

Înainte de a organiza și posta un concurs pe Facebook, asigură-te că respecți legile și reglementările rețelei de socializare. Ai grijă, de asemenea, să specifici că respectivul premiu este oferit de către tine (brand, persoană publică, etc.) și nu de Facebook.

De asemenea:

1. Nu poți posta un concurs pe pagina personală de Facebook. Pentru asta ai nevoie de o pagină business special creată pentru a-ți promova afacerea.

2. Nu cerși share-uri. Pentru încurajarea conținutului organic, Facebook îi penalizează pe cei care doresc să adune cât mai mulți useri prin această metodă. Așadar, atunci când organizezi un concurs, nu este indicat să condiționezi participarea cu distribuirea concursului. Mulțumește-te în schimb cu like și comment. Și acestea vor ajuta la propagarea conținutului către mai mulți utilizatori.

Știu că ai văzut multe concursuri organizate în acest mod, însă acestea nu se supun politicii Facebook și vor fi sancționate atunci când vor fi descoperite. În plus, aceste tactici sunt utilizate mai mult de către branduri mici, poate și ușor dubioase, care doresc adunarea unui număr cât mai mare de fani într-un timp scurt. Fii atent la contest-urile organizate de către branduri mari, de renume, și nu vei întâlni astfel de abordări.

3. Fără tagg-uri. La fel ca și în cazul distribuirii, impunerea etichetării uneia sau mai multor persoane în comentarii pentru înscrierea la concurs, nu este o tactică permisă. Și chiar dacă ai văzut exemple de acest fel, nu le urma. Organizează concursul inspirându-te mai degrabă de la marile branduri și rămâi la curent cu reglementările impuse de Facebook. Poți găsi aceste informații la Facebook Pages Terms (Condiții pentru utilizarea Paginilor Facebook), la secțiunea Promoții.

Ce poți să faci

Cel mai indicat ar fi să optezi pentru organizarea unui concurs cu premii tentante la care utilizatorii se pot înscrie foarte ușor, de regulă cu like sau like și comment. Tocmai că nu necesită un efort mare din partea concurenților acest gen de concurs are mult mai multe șanse să devină popular decât unul care impune reguli mai neprietenoase.

Totuși, dacă dorești să eviți implicarea anumitor fani, te poți folosi de targhetare pentru a selecta audiența potrivită.

În cele din urmă, înainte de a posta un concurs este necesar să îți stabilești niște obiective, să oferi un premiu potrivit pentru audiența ta și să păstrezi regulile cât mai simple. Dacă este nevoie, poți opta și pentru promovarea acestuia.

La final, trage și linie și vezi care au fost rezultatele campaniei. Dacă ești mulțumit, folosește același tipar și pentru concursurile ulterioare. În caz contrar, analizează mai bine toate aspectele problemei și vezi unde ai greșit. Încearcă mai multe variante până când o găsești pe cea mai potrivită.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!