Cum organizezi un webinar de succes

Internet Marketing

iun. 27
Cum organizezi un webinar de succes

5 metode pentru a a atrage cât mai mulți utilizatori

  •  Înainte de a ține un webinar, asigură-te că stăpânești foarte bine conținutul ce urmează a fi prezentat și că ai o dicție bună.
  •  Cele mai potrivite zile pentru a ține un webinar sunt miercurea și joia, iar orele indicate sunt între 11.00 și 14.00.
  •  Platforma care va găzdui webinarul trebuie să permită participarea de pe mai multe tipuri de dispozitive, purtarea unor discuții interactive, înregistrarea discuțiilor, dar și o înregistrare cât mai simplă.
  •  Odată ce ai stabilit subiectul, documentează-te cât mai temeinic pentru a furniza informații și răspunsuri cu privire la cele mai arzătoare probleme.
  •  Indiferent de cât de interesant ar fi subiectul abordat, nu te lungi mai mult de 45-60 minute.

Webinariile reprezintă una dintre cele mai folosite ”unelte” pentru atragerea de lead-uri. Însă nu de fiecare dată organizarea unui astfel de seminar online îți garantează și rezultate pe măsură. Iată de ce ar trebui să ții cont data viitoare când mai pui la cale un astfel de eveniment.

1. Timpul potrivit

Atunci când găzduiești un webinar nu trebuie să alegi ora în funcție de nevoile tale. Gândește-te mai bine la intervalul orar în care audiența ta ar fi disponibilă.

De exemplu, un studiu referitor la acest subiect a relevat faptul că cele mai potrivite zile pentru a ține un webinar sunt miercurea și joia, iar orele indicate sunt între 11.00 și 14.00.

Dacă nu ești sigur în privința orei și zilei potrivite, poți folosi Google Analytics pentru a afla în ce intervale ai înregistrat mai mult trafic. În funcție de aceste informații poți apoi alege perioada ideală pentru găzduirea webinarului.

2. Alegerea platformei potrivite

Atunci când alegi platforma care să îți găzduiască seminarul online trebuie să ții cont de următoarele aspecte.

a) platforma trebuie să permită participarea de pe mai multe tipuri de dispozitive: smartphone, calculator sau chiar de pe aplicații mobile.

b) să permită înregistrarea unui număr nelimitat de utilizatori;

c) să permită purtarea unor discuții interactive (să se pună întrebări, să se ofere răspunsuri;

d) înregistrarea la webinar să fie cât mai simplă;

e) să permită înregistrarea webinarului.

3. Alegerea conținutului ideal

Atunci când alegi subiectul webinarului trebuie să te asiguri că acesta este unul de interes pentru audiență. Odată ce ai stabilit subiectul, documentează-te cât mai temeinic și încearcă să furnizezi informații și răspunsuri cu privire la cele mai arzătoare probleme.

Webinarul trebuie să furnizeze conținut valoros pentru audiență, dar și informații ușor de reținut. Nu ezita să te folosești de imagini, grafice și alte metode atrăgătoare pentru utilizatori.

4. Durata ideală a webinarului

Indiferent de cât de interesant ar fi subiectul abordat, nu te lungi mai mult de 45-60 minute. Ideal ar fi 45, dar dacă ești de părere că ai nevoie de mai mult timp pentru a dezbate diferitele probleme, atunci poți mări durata webinarului până la maxim 60 minute. Dacă depășești acest interval riști să pierzi rapid interesul participanților.

5. Exersează

Înainte de a ține un webinar, asigură-te că stăpânești foarte bine conținutul ce urmează a fi prezentat și că ai o dicție bună. Scopul este acela de a oferi utilizatorilor o experiență plăcută, din care să învețe ceva. Dacă tu te poticnești la tot pasul cu siguranță mesajul tău nu va ajunge acolo unde trebuie.

În final, ca un ultim sfat, nu uita să trimiți un email de mulțumire participanților care să conțină și înregistrarea webinarului. O idee bună este să trimiți înregistrarea și celor care s-au înscris la seminar dar nu au mai participat. Vor aprecia cu siguranță informația.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!