Cum vinzi cu un site de prezentare? / Cum să faci bani online?

Vânzări pe site

Noi 23
Cum sa faci bani online

Cum sa faci bani online? Dacă aș pune întrebarea asta la 10 persoane, 9 ar spune că un site de prezentare nu este magazin online, deci nu poate vinde. Greșit! Orice site, absolut orice site, fără excepție, are scopul de a vinde ceva. Unele vând direct produse prin coșul de cumpărături, altele sunt site-uri cu abonamente de membru, altele vând produse digitale, altele vând know-how, altele vând reclame, altele prezintă servicii, făcând utilizatorii să și achiziționeze.

Cum sa faci bani online? … sau … Cum vindem pe un site unde ne prezentăm serviciile?

Mulți vor spune că este suficient să prezentăm ce vindem, precum și prețul, iar cei interesați vor suna. Nimic mai departe de adevăr! Cei care gândesc așa sunt aceleași persoane care comandă un site pentru firmă și îl lasă așa, neîntreținut și neupdatat, neaducând nici o valoare firmei, până când site-ul ajunge să aducă prejudicii de imagine.

Dacă nu știi cum sa faci bani online, află că majoritatea oamenilor nu cumpără de nevoie, ci cumpără pentru că își doresc. Vizitatorii trebuie făcuți să își dorească ce vinzi tu. Tu vinzi o emoție, nu un obiect. Spre exemplu, dacă ai un cabinet de optică medicală nu vinzi servicii de oftalmologie, și nici ochelari, ci vinzi o vedere mai bună și o putere mai mare de concentrare. Dacă oferi servicii de pază și protecție nu vei vinde abonamente de monitorizare, ci vei vinde siguranță. Dacă ai o grădiniță nu vei vinde un loc în grupă, ci vei vinde un mediu plăcut și sigur pentru copii. O reprezentanță BMW, Mercedes sau Lexus nu vinde un autoturism, ci vinde imaginea pe care o au cei care dețin și conduc aceste mărci de autoturisme.

Pe lângă aceste dorințe, site-ul trebuie să prezinte încredere, să fie ușor de folosit, și să se prezinte ca o autoritate în domeniul respectiv. Gândește-te, de ce aș cumpăra ceva de la o firmă al cărei site are doar niște informații foarte sumare, când o firmă concurentă detaliază servicile prestate, oferă rubrică de întrebări frecvente, și îmi și dă acces la o serie de articole foarte utile, din acel domeniu? E clar că a doua firmă este mult mai credibilă și are șanse mult mai mari de a face vânzarea în dauna primei firme.

Ce vânzări putem avea pe site?

Dacă nu știi cum sa faci bani online, trebuie să afli că vânzările sunt direct proporționale cu numărul de vizitatori pe care îl avem pe site. Un anumit procent din vizitatori vor comanda, procentul respectiv numindu-se rata de conversie. Rata de conversie poate avea variații mari în funcție de țară, de produsele comercializate, precum și de calitatea vizitatorilor de pe site. Însă este clar că pentru a vinde ne trebuie vizitatori, iar ei nu se obțin deloc greu.

Pentru a avea o afacere care să se autosusțină în cel mai scurt timp trebuie să obținem vizitatori pe termen mediu și lung, optimizând site-ul pentru a apărea cât mai sus în rezultatele afișate de motoarele de căutare. Însă avem nevoie și de vizitatori pe termen scurt, iar acest lucru îl obținem promovându-ne în diverse medii. Aceste medii includ: Facebook (cel mai bun preț / vizitator), prin Google AdWords, printr-un sistem de marketing afiliat, prin bannere amplasate pe diverse site-uri din domenii similare, prin guest posts pe alte site-uri etc.

Ce marketing folosim?

Chiar dacă ai un site și respecți cele de mai sus, tot nu știi exact cum sa faci bani online, mai exact cum să aduci suficienți vizitatori pe site pentru a și vinde. Deși site-urile folosesc în special marketing online, sunt dese situațiile în care întâlnim și campanii clasice, derulate însă în online. Dau rezultate foarte bune cupoanele de reduceri pentru magazine fizice, dar și concursurile cu premii atractive. Însă un răspuns precis se poate da numai în urma analizei site-ului și realizării avatarului clientului ideal, deoarece marketing-ul folosit de o patiserie nu va fi la fel cu marketing-ul folosit de o firmă care prestează servicii de alpinism utilitar.

Concurența este din ce în ce mai mare în toate domeniile, și nu trebuie să neglijăm nici o posibilitate de promovare. Email marketing, SMS marketing, content marketing, search engine marketing (SEM), article marketing, facebook marketing, toate aceste ramuri ale marketing-ului sunt folosite cu un real succes în afaceri de tot felul.

Află mai mult

Vinde chiar și de 5 ori mai mult!

Indiferent ce vinzi, clienții tăi sunt online, iar ca să ajungi la ei îți trebuie o strategie completă și perfectă. Lasă strategia pe mâinile profesioniștilor, iar tu pregătește-te să faci față vânzărilor în creștere.