Cum să folosești LinkedIn cu succes

Social Media

mai 21
Cum să folosești LinkedIn cu succes
  • În primul rând, trebuie să știi că această rețea de socializare nu este concepută pentru a-ți spiona fostul/fosta sau pentru a-ți face noi relații amoroase.
  • Poartă-te ca un profesionist (nu despre asta este vorba, în definitiv?) și creează legături doar cu acele persoane cu care ai ceva în comun. Din punct de vedere profesional, desigur.
  • Pentru small talk, distribuire de citate, fotografii cu bebei și căței ai la dispoziție alte platforme de socializare.
  • Folosită așa cum trebuie, platforma LinkedIn îți poate deschide noi oportunități de promovare în carieră.

Ți-ai făcut profil pe LinkedIn cu ceva timp în urmă, dar nimic interesant nu pare să se întâmple pe acolo? Dacă te aștepți să vezi același tip de activitate ca pe Facebook, de exemplu, atunci e posibil să ai dreptate. Dar LinkedIn nu este despre distracție și socializare cu prietenii, ci despre crearea de legături profesionale. Și cu siguranță ai citit asta în descrierea platformei înainte de a-ți face cont.

Așadar, dacă vrei să te bucuri de avantajele pe care ți le oferă această rețea (găsirea unui nou job, stabilirea unor conexiuni cu oameni cu aceleași aptitudini și interese ca ale tale,etc.), atunci trebuie să te porți ca atare.

1. Lasă relațiile personale pentru Facebook

Sau Instagram, Snapchat sau ce platformă mai folosești tu pentru a menține legătura cu prietenii. La fel, aici poți să îți etalezi ultimele achiziții în materie de mașini, haine și animăluțe de companie. Și tot aici îți poți urmări în voie fostul/fosta.

Pe LinkedIn, ai grijă să păstrezi un ton și o atitudine profi, astfel încât să îți crești șansele de a obține un job, de exemplu, dacă acesta e scopul tău. Pune-ți în valoare abilitățile și rezultatele obținute în domeniul tău de activitate și conectează-te cu oameni de la care poți învăța sau alături de care poți construi o comunitate relevantă.

2. Nu te împrieteni cu necunoscuți

Sau cu cei care nu au nicio legătură cu domeniul tău de activitate. Poate părea tentant la început să accepți sau să trimiți solicitări de la/către persoane necunoscute, din dorința de a-ți mări lista de contacte. Dar mai bine să ai 10 contacte relevante, decât 100 cu care nu interacționezi deloc pentru simplul fapt că nu aveți nimic în comun.

3. Nu recomanda sau susține oameni pe care nu îi cunoști

Sau care nu ți-au demonstrat că merită asta. Nu o face doar pentru că te-au rugat sau pentru că te simți oarecum dator să îți susții fostul coleg de liceu. Dacă nu ești convins că acea persoană merită să fie recomandată sau susținută, nu o face, pentru că îți pierzi credibilitatea.

4. Nu trimite o solicitare viitorului angajator

De exemplu, dacă trebuie să mergi la interviu la compania X probabil ți se pare o idee bună să te ”împrietenești” cu managerul sau directorul de resurse umane. Nu. Nu face asta, căci este mult prea personal. Așteaptă mai întâi să vă cunoașteți la interviu sau chiar să obții postul și abia mai apoi stabilește o conexiune cu acesta.

În final, aș mai adăuga faptul că în ultimul timp LinkedIn pare să fi ieșit mai mult la lumină și, folosită așa cum trebuie, chiar îți poate oferi șanse reale de avansare în carieră. Așadar, nu ar strica să arunci un ochi peste vechiul profil și să îți reiei activitatea.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!