Cum să îți crești rata de conversie și ROI-ul în Social Media

Social Media

nov. 29
Cum să îți crești rata de conversie și ROI-ul în Social Media

Simpla utilizare a instrumentelor de promovare în social media nu te ajută să vinzi

Sales Funnel sau pâlnia de vânzări se mai traduce și prin canal de vânzări ori canal de marketing și constă în trei pași.

  • Creșterea notorietății brandului (Brand Awareness) este primul pas care trebuie pus în aplicare în cadrul implementării unui canal de marketing (sales funnel) în social media.
  • Conștientizarea – este pasul în care clienții te cunosc și te iau în considerare ca și brand sau produs. Aceștia conștientizează că au o nevoie pe trebuie să și-o îndeplinească.
  •  Conversia – este stadiul în care oamenii te cunosc ca și brand și sunt gata să cumpere de la tine.

Rețelele de socializare, și în special Facebook, abundă în instrumente prin intermediul cărora îți poți promova businessul, însă cunoașterea îndeaproape a acestora nu îți asigură neapărat și o rată bună de conversie sau un ROI pozitiv.

Lucrând de ceva vreme cu aceste tool-uri de promovare în social media, greșind și învățând, pot spune că sfaturi practice sunt multe, extrem de utile și binevenite pentru oricine vrea să se facă cunoscut în acest mediu. Targhetarea audienței, A/B testing, pixel tracking, crearea de conținut, etc., toate trebuie luate în considerare dacă vrei să obții o bună rată de recuperare a investiției (ROI) și creșterea ratei de conversie. Dar nu despre asta este vorba aici. Sau nu doar despre asta.

Este bine să stăpânești toate instrumentele de social media advertising, dar trebuie să ai în vedere că asta nu e totul. Rețelele de socializare precum și instrumentele de promovare pot suferi schimbări drastice de-a lungul timpului și te poți trezi că ce a funcționat ieri, azi nu mai dă rezultate.

Ceea ce ne lipsește însă, și mulți specialiști în domeniu pierd din vedere asta, este o gândire de ansamblu asupra publicității în social media. O strategie, o schemă general valabilă pe care să o urmezi atunci când pui la punct o campanie de promovare. Și aici intervine sales funnel sau pâlnia de vânzări.

Este vorba de un plan simplu, împărțit în trei pași distincți care poate fi folosit de orice brand pentru promovarea oricărui tip de produs:

1. Notorietate (ToFu – Top of de Funnel – sau partea de sus a pâlniei)

Creșterea notorietății brandului (Brand Awareness) este primul pas care trebuie pus în aplicare în cadrul unei campanii de promovare în social media. Multe firme recent înființate pornesc de la premisa că este suficient să îți creezi o pagină pe una sau mai multe rețele de socializare, să pornești o campanie și apoi să vinzi. Nimic mai greșit.

Umanizează-te ca și brand și vino în întâmpinarea nevoilor potențialilor clienți creând conținut de calitate. În acest stadiu postările din social media nu trebuie create cu scopul de a vinde, ci de a informa și distra audiența, de a câștiga lead-uri.

2. Conștientizare (MoFu – Middle of the Funnel – partea de mijloc a pâlniei de vânzări)

Este pasul în care clienții te cunosc și te iau în considerare ca și brand sau produs. În plus, aceștia conștientizează faptul că au o nevoie pe trebuie să și-o îndeplinească. În acest stadiu, o targhetare sau retarghetare corectă este esențială pentru succesul campaniei de promovare. Cu alte cuvinte, trebuie să îți convingi audiența că ai ceea ce își dorește.

3. Conversie (BoFu – Bottom of the Funnel – partea de jos a pâlniei de vânzări)

Ei, am ajuns și la partea cea mai interesantă și dificilă deopotrivă. Dar dacă ajungi să o stăpânești, vei avea rezultate interesante.

În acest stadiu, oamenii te cunosc ca și brand și sunt gata să cumpere de la tine. Însă obținerea unei rate bune de conversie în acest punct ține de alte trei aspecte: o bună targhetare, crearea de ad-uri calitative și urmărirea cu atenție a rezultatelor unei campanii.

Dacă înțelegi acești pași – awareness, conștientizare, conversie – și îi aplici așa cum trebuie vei fi înaintea multor marketeri care preferă scurtăturile. De altfel, voi trata mai pe larg cele trei aspecte în postări ulterioare, separate.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!