Cum să nu te faci de râs într-un e-mail

Marketing afiliat

ian. 22
6 tipuri de abordări greșite pe e-mail

Felul în care te prezinți în e-mail poate face diferența între tine și ceilalți competitori

  • Regula de aur în abordarea prospecților pe e-mail este să nu pari disperat.
  • Nu folosi același template pentru toți destinatarii. Creează mai multe template-uri personalizate, în funcție de grupul țintă.
  • Nu aștepta sfârșitul e-mailului ca să spui ce ai de oferit.
  • Evită să faci greșeli gramaticale și să scrii obsesiv numele destinatarului.
  • Setează un subiect interesant, evită clișeele.

Poate nu este cea mai importantă parte din marketing sau vânzări, însă felul în care te prezinți sau abordezi prospecții prin intermediul e-mail-ului poate face diferența între tine și competitorii direcți.

În primul rând, cred că regula de aur în abordarea viitorilor (posibili) clienți pe email este să nu pari disperat. Oamenii miros disperarea la fel cum o fac cu frica. Glumesc, dar ai înțeles ideea. Nimănui nu îi place senzația că este forțat să cumpere ceva sau să i se bage pe gât un produs sau serviciu. Oamenilor le place să creadă că sunt stăpâni pe propriile decizii și nu s-ar lăsa convinși să cumpere ca urmare a unei strategii evidente de marketing. Sau poate ar face-o dacă ar prinde un deal bun. Dar asta este deja altă poveste.

Revenind la subiect, iată, succint, ce tip de prezentări și abordări ar trebui să eviți în email atunci când dorești să faci din prospecți, clienți.

1. Evită să pari disperat

Așa cum spuneam și mai sus, asta mi se pare regula nr. 1. Nu încerca să vinzi cu orice preț și nu folosi expresii de genul ”Nu vrei să ratezi această mega ofertă..” ori ”Toți contabilii buni și cu experiență folosesc deja programul…”. În acest fel nu faci altceva decât să îi transmiți prospectului faptul că este cam zero barat fără tine sau produsul tău.

Încearcă în schimb abordări de tipul ”În cazul în care găsești oferta atrăgătoare, nu ezita să faci o programare/comandă etc.” sau ”Revin mâine cu un telefon pentru a pune la punct și alte detalii”. Aceste tipuri de formulări sunt mai personale și dau impresia că nu faci altceva decât să vii în întâmpinarea nevoilor oamenilor cărora te adresezi.

2. Nu folosi același template pentru toți destinatarii

Știi cum arată e-mail template-ul standard. Formulă de salut, nume, text, mulțumiri, nume. Și cam atât. Nimic personal, nimic de ținut minte. De fiecare dată când primesc un astfel de email îi dau delete fără să stau pe gânduri.

În loc de asta, creează mai multe template-uri personalizate în funcție de grupul țintă. Inserează nu doar numele prospectului, ci și alte detalii legate de activitatea acestuia sau de lucurile ce l-ar putea interesa din ceea ce ai tu de oferit.

3. Prea multă vorbărie

Ai ceva de spus ori de oferit? Fă-o de la primul paragraf, nu aștepta până la sfârșit. Lumea nu mai are timp de pierdut, cu atât mai puțin cu mail-uri inutile și vorbărie goală.

4. Atenție la gramatică

Dacă nu prea ai dat pe la școală și nu prea știi cum e cu gramatica eu sper că nici nu ai ajuns să trimiți astfel de e-mailuri. Dar dacă ai ajuns totuși, ai grijă cum scrii. Nimeni nu va avea încredere să cumpere de la cineva care nu știe unde se pune cratimă sau când se scrie ”copii” sau ”copiii”. Dacă nu te descurci singur, roagă/angajează pe altcineva să o facă.

5. Nu repeta obsesiv numele

Asta ține oarecum tot de punctul 2, de crearea e-mail template-ului. Când faci asta evită formulări de genul ”Bună, Maria…/Iată de ce te-am contactat, Maria…/Maria, nu rata oferta noastră…/Mulțumim, Maria”. Este extrem de enervant pentru ochi și urechi și nu vei face altceva decât să îți alungi prospecții.

6. Nu setezi un subiect convingător

Ci apelezi la clișee ori subiecte care induc destinatarul în eroare. Încearcă să ieși din rutină cu subiecte funny ori care spun direct ce oferi. Astfel vei capta atenția destinatarului și poate îl vei transforma și în client.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!