Cum scrii cele mai bune postări pentru social media

Internet Marketing

nov. 30
Cum scrii cele mai bune postări pentru social media
  •  Rețelele de socializare nu sunt locul ideal în care să abuzezi de stilul academic; un ton mai relaxat este ideal.
  •  Scrie cât mai simplu și mai concis, ca pentru un copil de 10 ani.
  •  Evită frazele interminabile, cuvintele foarte lungi și jargoanele.
  •  După ce ai scris ceva nu uita să recitești și să corectezi eventualele greșeli.
  •  Folosește emoji și nu-ți fie teamă să încalci câteva reguli de scriere.

Dacă ai de administrat una sau mai multe pagini de Facebook, Instagram, Twitter, etc. cu siguranță ai ajuns cel puțin odată în acel moment în care pur și simplu nu mai știi ce să scrii la o postare.

Schimbi mesajul, tonul sau poate formatul descrierii pentru a obține mai multe reacții și un engagement mai bun? Iată doar câteva întrebări care îți pot da bătăi de cap, dar cărora le poți găsi răspuns foarte ușor. Mai jos ai câteva sfaturi care te vor ajuta să revii pe drumul cel bun.

1. Renunță la tonul ”scorțos”

Sigur, dacă reprezinți un brand cu o anumită reputație, poate ai tendința să menții și tonul postării în aceeași direcție. Însă ai în vedere că rețelele de socializare nu sunt locul ideal în care să abuzezi de stilul academic, indiferent de seriozitatea subiectului abordat. Dimpotrivă, dacă vrei ca un astfel de subiect să fie accesibil unui public cât mai larg, un ton mai relaxat este ideal.

De asemenea, nu uita să îți adaptezi stilul postării în funcție de rețeaua de socializare pe care aceasta va ajunge. De exemplu, pe LinkedIn poți folosi un ton mai profesional, în timp ce pe Facebook poți adopta stilul relaxat despre care vorbeam mai sus.

2. Scrie cât mai simplu și mai concis

Indiferent de talentul scriitoricesc pe care îl ai, pe rețelele de socializare totul trebuie să fie la subiect. Fără fraze interminabile, fără cuvinte foarte lungi, greu de citit și de înțeles de majoritatea, fără jargoane.

Pentru a-ți fi mai ușor, gândește-te că scrii pentru a explica ceva unui copil de 10-12 ani. Și nu pentru că audiența ta nu ar fi capabilă de mai multă înțelegere, ci pentru că așa te vei obișnui să menții un stil de scris simplu și clar.

3. Corectează

După ce ai scris ceva nu uita să recitești și să corectezi eventualele greșeli. Și nu doar cele de scriere. Fii atent și la cele de logică, la diverse subînțelesuri, analogii cu diferite subiecte sensibile, etc. Lumea este extrem de sensibilă în zilele noastre și nu știi când postarea ta ar putea stârni un val de revoltă în rândul fanilor.

4. Folosește emoji

Pe unele rețele, cum ar fi Instagram, poți folosi mai multe, iar pe altele, LinkedIn, de exemplu, idicat ar fi mai puține.

În plus, ai grijă ca emoji-urile folosite să fie în ton cu mesajul transmis și să poate fi înțelese ușor de utilizatori.

5. Nu-ți fie teamă să încalci câteva reguli

Și aici mă refer în special la cele de punctuație.

De exemplu, poți sări peste unele virgule dacă lipsa acestora nu afectează înțelegerea mesajului. De ce să faci asta? Pentru că, uneori, un text cu multe virgule poate fi greu de citit și înțeles.

De asemenea, deși se spune că este nepoliticos (în alte medii), în social media te poți folosi și de scrisul cu litere mari. Nu trebuie să exagerezi, însă poți scrie anumite cuvinte integral cu litere mari pentru a sublinia importanța lor, entuziasmul, etc.

Evident, în afară de cele de mai sus, pentru a crea o postare (aproape) perfectă trebuie să te documentezi, să îți cunoști bine audiența și să nu faci greșeli gramaticale grosolane.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!