Cum și de ce să alegi o agenție SEO

Internet Marketing

nov. 23
Cum și de ce să alegi o agenție SEO
  •  Search Engine Optimization (SEO) este o parte importantă a marketingului digital, fără de care alte componente ale acestuia (precum email marketing, PPC, etc.) nu ar putea funcționa la parametri optimi.
  •  Pentru companiile mari și cu buget pe măsură poate fi mai simplu să-și formeze propria echipă, însă pentru altele este mai avantajos să apeleze la agenții specializate.
  •  Avantajul agențiilor este că au experiența necesară pentru a gestiona situații din cele mai diverse și a face față deselor schimbări din domeniu.

Înainte de a pune sub lupă avantajul sau dezavantajul apelării la o agenție pentru optimizarea website-ului afacerii pe care o deții, trebuie să menționez că SEO reprezintă o acțiune și o investiție pe termen lung. Nu te poți aștepta la rezultate după o săptămână și nu poți să spui că ai terminat vreodată de făcut SEO, căci este un domeniu în continuă schimbare.

Întrebarea care se pune atunci nu este ”De ce ar trebui să faci SEO?”, ci mai degrabă ”Cine ar trebui să facă SEO în compania ta?”.

De ce să optezi pentru o agenție

Avantajul agențiilor specializate în SEO este că fac asta tot timpul și că se lovesc constant de noi experiențe pe care învață să le gestioneze. Mai exact, vei beneficia din plin de experiența unor oameni care doar cu asta se ocupă. Este varianta ideală dacă nu ai o companie prea mare și nu îți permiți să angajezi propria echipă, dar nici nu ești atât de mic încât să te ocupi chiar tu de asta.

La ce să fii atent înainte de a semna un contract

Avantajele și dezavantajele alegerii unei agenții SEO țin mai degrabă de norocul pe care îl ai. Sau, mai bine spus, de cercetările pe care le-ai făcut în prealabil. Poți să găsești o agenție minunată care să te ajute cu adevărat să îți atingi obiectivele sau poți să nimerești pe cineva care mai mult te trage în jos. Limita este destul de fină, așa că trebuie să ai grijă cum alegi.

1. Reputație

Pentru a afla adevărata reputație a unei agenții SEO trebuie să iei legătura direct cu câțiva dintre foștii sau actualii clienți. Așa vei afla informații corecte și relevante, direct de la sursă, care te vor ajuta să iei decizia corectă.

Bineînțeles, te poți orienta și după recenzii în prealabil, însă pentru o documentare mai aprofundată îți recomand varianta de mai sus.

2. Domeniul de activitate

O agenție care oferă mai multe servicii din domeniul digital poate să nu fie cea mai bună alegere pentru că este posibil să nu dețină specialiști în domeniul SEO, ci doar persoane familiarizate cu acesta. De obicei, aceste agenții au fost inițial companii de web design care și-au extins mai apoi serviciile și către SEO, marketing, etc.

Așadar, dacă vrei rezultate din cele mai bune, indicat ar fi să te orientezi strict către o agenție specializată în SEO.

3. Rezultate

Dacă tot am vorbit mai sus despre contactarea unor foști sau actuali clienți, nu ar strica să îi rogi pe aceștia să îți spună și ce rezultate au obținut de pe urma colaborării cu respectiva echipă.

Evident, fiecare afacere e unică și nu înseamnă că rețeta aplicată în cazul lor va funcționa și la tine, însă este bine să îți faci o idee cu privire la rezultatele obținute în general de cei cu care intenționezi să lucrezi.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!