Cum te promovezi eficient cu ajutorul publicității prin viu grai

Internet Marketing

oct. 23
Cum te promovezi eficient cu ajutorul publicității prin viu grai
  •  Publicitatea prin viu grai poate fi mană cerească pentru afaceri, dar poate lucra și împotriva lor.
  •  Pentru a te bucura de rezultate bune de pe urma unei astfel de strategii de promovare trebuie să fii sigur că pui la dispoziția clienților produse sau servicii de calitate.
  •  În plus, este foarte important să îți cunoști clienții și să încerci mereu să te autodepășești, să aduci ceva nou în domeniul tău de activitate.

Marketing-ul prin viu grai (WOM – Word Of Mouth Marketing), numit și publicitate prin viu grai, este o formă de promovare neplătită – orală sau scrisă – în care clienții satisfăcuți spun altor oameni cât de mult le-a plăcut o afacere, un produs, serviciu sau eveniment. Conform specialiștilor în domeniu, viul grai este una dintre cele mai credibile forme de publicitate, deoarece oamenii care nu au nimic de câștigat în urma promovării unui lucru, își riscă reputația de fiecare dată când fac o recomandare.

Pentru că este foarte eficient, în comparație cu alte metode de promovare, tot mai multe afaceri se concentrează pe a găsi cele mai bune tactici privind îmbunătățirea marketingului prin viu grai. Iată-le pe cele mai importante dintre acestea:

1. Nu fă rabat de la calitate

Pentru a te putea bucura de avantajele acestei metode de promovare trebuie să fii sigur că pui la dispoziția clienților un produs de cea mai bună calitate. În caz contrar, efectele vor fi inverse și îți vei căpăta reputația de brand lipsit de încredere. Nu vrei asta, așa că nu uita de calitate atunci când lansezi un nou produs.

2. Cunoaște-ți audiența

Află cine îți sunt clienții și începe o conversație cu aceștia pentru a afla cât mai multe informații despre statutul și nevoile lor. Arată-le respect și întâmpină-i de fiecare dată (atunci când pornești o conversație) ca pe un prieten vechi, un partener de încredere. Se vor simți speciali, iar sentimentele pozitive de felul acesta îi vor face să împărtășească cu cei din jur impresiile plăcute lăsate de brandul tău.

3. Depășește așteptările

Pentru a fi cu un pas în fața concurenței trebuie să vii mereu cu ceva în plus pentru clienții tăi. De exemplu, atunci când livrezi o comandă, strecoară în colet și o surpriză. Aceasta pote fi sub forma unor mostre, a unui produs cadou ori a unui voucher.

4. Nu aștepta să primești laude

Cere-le în mod proactiv. Oamenii sunt foarte ocupați și nu au timp de astfel de lucruri însă dacă îi rogi să îți lase un review cu siguranță o vor face, mai ales dacă au fost mulțumiți de produsul ori serviciul primit.

5. Nu fugi de reclamații

Ca în orice domeniu, oricât de bine ai încerca să faci lucrurile, vei avea parte și de clienți nemulțumiți. Poate fi vorba doar de o neînțelegere sau de o problemă întemeiată. Pentru a ști cum să rezolvi astfel de nemulțumiri, pune la dispoziția clienților un sistem prin care își pot spune păsurile și prin care tu le poți răspunde la probleme.

Acestea fiind spuse, marketingul prin viu grai te poate ajuta să-ți crești popularitatea și vânzările, dar poate lucra și împotriva ta dacă nu-ți tratezi clienții cu respect și nu le oferi produse ori servicii de cea mai bună calitate.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!