Cum trebuie să arate un formular pentru a crește UX-ul și rata de conversie

Vânzări pe site

sept. 22
Cum trebuie să arate un formular pentru a crește UX-ul și rata de conversie
  • Indiferent de tipul acestuia, formularul trebuie să fie simplu de completat și să aibă un design atrăgător, cât mai simplu.
  • Un formular conceput ca la carte îi va da de înțeles utilizatorului că are de-a face cu un business ce pune clientul pe primul loc și va avea mai multă încredere să cumpere ceva sau să își lase datele de contact.
  • Pe de altă parte, un formular greu de completat îl poate determina pe utilizator să părăsească pagina, scăzându-ți astfel rata de conversie, dar și vânzările.

Înainte de a începe să trec în revistă principalele măsuri pe care trebuie să le iei pentru a concepe un formular care să le ofere utilizatorilor o experiență cât mai plăcută pe site, trebuie să îți spun că întotdeauna ”less is more”, chiar și în acest domeniu.

De ce? Pentru că atunci când va vedea că are de completat un formular cu zeci de câmpuri, un vizitator va da bir cu fugiții. Pentru a evita asta, concepe un formular prin care să soliciți doar acele informații de care ai nevoie.

De exemplu, dacă e vorba despre un formular de tip opt in, pentru abonarea la newsletter, nu îi cere utilizatorului să îți lase și adresa ori numărul de telefon. Rezumă-te doar la adresa de e-mail, căci de ea ai nevoie.

Ulterior, pe parcursul interacțiunilor viitoare cu utilizatorul, în funcție de locul ocupat de acesta în pâlnia de vânzări, va veni și momentul în care să-i soliciți și aceste informații personale.

Dar, hai să vedem care sunt aspectele de care trebuie să ții cont atunci când creezi un formular pentru website. Și pentru că cel de check-out este unul dintre cele mai importante, exemplele de mai jos vor face referire la acesta.

1. Organizează câmpurile pe o singură coloană

Atunci când formularul are mai multe câmpuri, poți fi tentat să le ordonezi pe două coloane, pentru ca utilizatorul să nu fie nevoit să dea scroll pentru a ajunge la final. Însă abordarea aceasta nu este cea mai corectă.

Potrivit unor studii în domeniu, utilizatorii au reușit să termine de completat mult mai repede un formular pe o singură coloană, decât unul pe două coloane, deși informațiile solicitate și numărul câmpurilor au fost identice. Și e logic să se întâmple asta, având în vedere că informațiile grupate pe două coloane sunt automat mai înghesuite și mai greu de urmărit.

2. Începe mai întâi cu informațiile simple

Când un formular începe direct cu solicitarea numărului de card ori a altor informații pe care utilizatorul nu le poate completa pe loc (adică trebuie să ia informația din altă parte), riști să îl determini să amâne acțiunea sau chiar să renunțe la ea.

În schimb, alege să începi cu informațiile mai simple – nume, prenume, data nașterii, etc.-, informații pe care utilizatorul le poate completa cu ușurință și va fi mult mai probabil ca acesta să finalizeze competarea formularului, chiar dacă la sfârșit va trebui să furnizeze și date de tipul celor amintite mai sus.

3. Optează pentru validarea în timp real

Nimeni nu vrea să se simtă în fața unui formular ca la un test la care nu a studiat și nu știe ce are de făcut. De aceea, este indicat ca, pe măsură ce completează informațiile, acestea să fie validate ori, dacă nu sunt corecte, utilizatorul să fie avertizat prin diverse mesaje cu scris roșu.

4. Asigură-te că utilizatorul va avea opțiunea de auto-fill

Majoritatea browsere-lor au opțiunea de auto-fill atunci când vine vorba de formulare, însă dacă atunci când l-ai conceput nu ai denumit fiecare câmp astfel încât acesta să fie recunoscut de browsere, opțiunea de completare automată nu va mai putea fi utilizată.

Cam acestea sunt principalele aspecte pe care trebuie să le ai în vedere atunci când concepi un formular, însă nu uita că regulile se schimbă în funcție de audiență și de preferințele ei. Pentru a fi sigur de rezultate, nu strică să creezi mai multe variante și să vezi care dintre ele funcționează cel mai bine.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!