De ce să NU cumperi o listă de e-mail-uri

Internet Marketing

aug. 10
De ce să NU cumperi o listă de e-mail-uri
  • În primul rând, o listă de e-mailuri construită ca la carte nu va fi disponibilă pentru vânzare.
  • În al doilea rând, destinatarul îți va marca e-mail-ul ca fiind spam pentru că nu te cunoaște și nu vrea să primească informări de la tine, știind că nu și-a dat acordul pentru asta.
  • Pe de altă parte, o companie reputabilă de software pentru e-mail marketing nu îți va permite să folosești liste de e-mail cumpărate.
  • În final, în loc să câștigi, vei reuși doar să-ți pierzi din credibilitate și să fii penalizat pentru spam.

Dacă ai o afacere în mediul online sau te ocupi de marketing cu siguranță te-ai lovit măcar odată de această dilemă: ”Ce fac cu lista de e-mailuri? O cumpăr sau o construiesc chiar eu?”

Cu siguranță, dacă vrei rezultate rapide, vei fi tentat să alegi varianta cumpărării ori a închirierii, dar asta nu înseamnă că faci alegerea corectă. Deși este lesne de înțeles de ce, iată și câteva explicații mai mult decât binevenite:

1. Nu vei găsi de cumpărat liste de calitate

În sensul că cine își dă interesul să construiască o bază de date așa cum se cuvine, cu acordul utilizatorilor, cu double opt-in, și așa mai departe, nu va fi interesat să vândă. Cel puțin, nu este cazul firmelor mici sau no name, ori a lui Gigel care se crede mare marketer. Așadar, în general, atunci când cumperi o astel de listă trebuie să te aștepți ca aceasta să fie compusă din e-mailuri furate de pe internet.

2. Vei fi penalizat

De când cu intrarea în vigoare a GDPR – Regulamentul European privind protecția datelor cu caracter personal – ești obligat să ai acordul utilizatorilor pentru a le folosi adresa de email în scopuri bine definite și explicate, dar și să le pui la dispoziție un link de dezabonare pe care să îl poată folosi atunci când nu mai vor să primească informări de la tine.

Ținând cont de cele de mai sus, trebuie să ai în veder faptul că cele mai multe liste cu adrese de email strânse înainte de GDPR nu vor fi conforme cu reglementările europene, deci riști să fii penalizat, amendat și așa mai departe, pentru spam.

3. Destinatarii nu vor fi interesați de ce oferi

Sunt șanse mari ca lista de e-mailuri pe care o vei cumpăra să nu fie targetată potrivit audienței tale și atunci munca ta va fi în zadar. Poți trimite conținut de calitate, oferte avantajoase, etc., dar dacă destinatarul nu este interesat de ceea ce oferi, eforturile tale vor fi egale cu zero.

Așadar, chiar dacă e-mailurile au fost adunate în mod corespunzător, folosindu-se un formular pentru opt-in, utilizatorii respectivi au fost de acord să primească informări despre marketing, nu despre crescutul albinelor, de exemplu.

Și chiar dacă li s-a solicitat acordul să primească informări și de la alte companii asemănătoare, este mai mult decât posbil ca utilizatorul să nu își amintească asta, așa că, dacă nu te cunoaște, îți va marca frumos e-mailul ca fiind spam.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!