De ce vrem fani Facebook?

Promovare Facebook

Noi 21
Fani Facebook

Numărul fanilor pe care îi are o pagină de Facebook, adică numărul persoanelor care au dat Like paginii, reprezintă la prima vedere popularitatea respectivei pagini și numărul de persoane care ar putea primi în news feed-ul lor postările paginii. Însă puține persoane știu dedesubturile modului în care fanii pot fi folosiți pentru a crește vânzările.

Este bine să cumpărăm fani pe Facebook?

Mai întâi doresc să răspund acestei întrebări: NU! Nu îți recomand absolut deloc să cumperi fani pe Facebook. Dacă vrei să-ți mărești numărul fanilor la un preț cât mai mic poți targeta niște țări unde prețul per Like este mic, însă îți spun din start că România este una din tările unde vei plăti destul de puțin pentru un Like. Asta, bineînțeles, dacă știi cum să creezi și optimizezi campania.

Asta nu înseamnă că orice fan este bun, ci va trebui să facem o targetare bună, cât mai apropiată de profilul clientului nostru ideal, această targetare ajutându-ne și la obținerea unei relevanțe mari, ceea ce va duce la scăderea prețului per click. Astfel Facebook ne recompensează dacă facem o targetare corectă a audienței, iar asta înseamnă că vei câștiga de două ori: fani relevanți la un preț mai mic.

Câți fani îmi văd postările?

Atunci când postezi ceva pe pagina de Facebook, un anumit procent din fanii paginii vor vedea postarea ta, acest lucru numindu-se <strong>reach</strong>. Reach-ul variază extrem de mult, majoritatea paginilor raportând un reach de 5% – 15%. Printre factorii care influențează reach-ul se numără interacțiunile pe care le realizează fanii cu postările paginii (like-uri, comentarii, share-uri), numărul de fani, hashtag-urile folosite în postări etc.

Practic, o pagină care are 10000 de fani și postează ceva, poate spera, în medie, ca între 500 și 1500 fani să vadă acea postare. Și ce facem cu restul? Facebook a spus foarte clar: plătim ca să ajungem la toți fanii. Astfel putem crea o campanie în care să promovăm o postare recentă și să o arătăm numai fanilor paginii, acest lucru ducând la un reach mare și la mai multe interacțiuni, ceea ce va crește reach-ul organic.

Cum pot vinde fanilor paginii mele de Facebook?

Realizarea unei campanii special pentru fanii paginii poate da rezultate bune, însă, pe măsură ce fanii se înmulțesc, vei descoperi că cresc și costurile asociate acestei promovări. Și atunci nu ar fi mai bine să poți ajunge la acești fani și prin alte canale, gratuite? Una din cele mai folosite metode este de a obține de la fani și alte date de contact în afară de contul de Facebook. Astfel se pot organiza diverse promoții sau consursuri unde, în schimbul a ceva gratuit care nu costă magazinul aproape nimic, fanii să-și lase cel puțin adresa de email. Mie personal îmi place să culeg mai multe date, cum ar fi numele complet, adresa de email și numărul de telefon. De ce iau și numărul de telefon? Pentru că se pot crea diverse campanii de SMS-uri, iar SMS-urile, spre deosebire de newsletter, au un reach foarte mare și sunt deschise în proporție de 100%, deoarece se citesc imediat.

Odată ce emailul este stocat în baza de date deja avem o altă posibilitate de a ajunge la acel fan prin intermediul campaniilor de email marketing. Astfel îi putem trimite mai multe emailuri prin care să îi vindem diverse produse sau servicii, fără a trebui să plătim separat pentru asta.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!