Digital marketing: Ce greșeli faci și cum să le eviți

Internet Marketing

sept. 06
Digital marketing: Ce greșeli faci și cum să le eviți
  • Marketingul digital reprezintă calea modernă și eficientă de promovare a afacerii și de creștere a vânzărilor.
  • Principalele greșeli pe care le poți comite în implementarea unei astfel de campanii sunt: concentrarea atenției doar către social media, ignorarea importanței mobile marketing-ului, a SEO și a UX-ului, dar și postarea continuă a aceluiași tip de conținut.

Dacă te afli deja de ceva vreme în mediul online, atunci știi cu siguranță că nu poți crește prea mult fără a pune la punct o strategie de marketing digital. De asemenea, știi deja că o astfel de abordare reprezintă calea modernă și eficientă de promovare a afacerii și de creștere a vânzărilor. Cu toate acestea, dacă ești chiar tu cel care implementezi campaniile de digital marketing (pentru că nu îți permiți sau nu crezi că e nevoie să apelezi la un specialist), este posibil să comiți și câteva greșeli care îți pot sabota rezultatele.

Iată care ar putea fi acestea (în funcție de incidența lor) și cum anume le poți evita/repara.

1. Monopolul social media

Oricât de ușor ar fi și oricâte rezultate ai obține de pe urma social media marketing, acesta nu trebuie să reprezinte singura ta strategie de promovare și creștere a vânzărilor. Orice brand care se respectă conduce campanii ample de email marketing și nu se bazează doar pe social media.

În plus, dacă încerci să fii prezent pe prea multe platforme de socializare este posibil să pierzi din acuratețea conținutului postat. Pentru a te bucura de rezultate bune, trebuie să rămâi doar pe acele rețele unde se află și audiența ta și să dezvolți în egală măsură și alte campanii de marketing, în afara acestora.

2. Ignorarea mobile marketing-ului

În ultimii ani tot mai mulți consumatori se folosesc de telefonul mobil pentru a face cumpărături din mediul online. Pentru că timpul nu ne mai permite să zăbovim ore întregi prin magazine sau în fața calculatorului, telefonul este cel care ne salvează tot mai des din impas.

Așadar, pentru o campanie reușită de digital marketing este necesar să te axezi și pe partea de mobile marketing: setarea de notificări push, site mobile friendly, dezvoltare de aplicații, etc.

O astfel de abordare poate fi destul de costisitoare, mai ales pentru brandurile mici, însă investiția se va amortiza rapid, în urma creșterii vânzărilor.

3. Ignorarea importanței optimizării

Domeniul SEO este poate unul dintre cele mai schimbătoare aspecte ale marketingului digital. Tocmai de aceea, dacă vrei să te bucuri de beneficiile acestuia, trebuie să te menții la curent cu toate inovațiile în domeniu și să le și aplici, evident.

4. Ignorarea importanței UX-ului (user experience)

Cât de ușor pot consumatorii să găsească informațiile ori produsele căutate. Cât de mult îi îndeamnă culorile și butoanele folosite pe site pe utilizatori să facă o achiziție? Cât de rapid este procesul de comandă și checkout? Dacă răspunsul este ”prea greu” atunci ar trebui să te informezi cu privire la ceea ce înseamnă UX (user experience) și cum poți pune în practică regulile acestui concept.

5. Monotonia conținutului

Chiar dacă utilizatorii caută informații relevante despre un anumit produs ori serviciu, asta nu înseamnă că nu vor fugi de el dacă vor fi bombardați zilnic cu informații. Ce e prea mult strică, în concluzie. Pentru a evita acest lucru, încearcă să strecori printre conținutul informativ și postări menite doar să îți distreze audiența.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!