Emoji – Când le folosești și când mai bine te abții

Social Media

oct. 25
Emoji marketing. Ce să faci și ce nu pentru a avea succes
  •  Termenul ”emoji” și semnificația acestuia a devenit cunoscut odată cu dezvoltarea rețelelor de socializare.
  •  Emoji-urile erau folosite inițial doar în cadrul conversațiilor între prieteni, însă în ultimii ani au început să fie folosite cu succes și în cadrul comunicărilor brand-client.
  •  Înțeles și pus în practică ținând cont de audiență și preferințele acesteia, emoji marketing poate ajuta un brand să devină mai ”uman” și mai autentic.

Deși multă lume le confundă cu emoticoanele (acele fețe care exprimă diverse emoții și stări sufletești), emoji-urile sunt mai mult de atât. Acestea sunt simboluri ce descriu nu doar emoții, ci și diverse acțiuni, locuri, status-uri etc.

Și pentru că sunt atât de expresive, în ultimii doi-trei ani tot mai multe branduri au început să profite de ele pentru a li se adresa clienților pe ”limba” lor. Cu toate acestea, oricât de tentant ar fi să folosești doar mesaje/postări în social media compuse doar din aceste simboluri, nu mereu este cazul.

Când să folosești emoji-urile

  • Dacă ești un brand fresh și audiența ta este compusă în mare parte din tineri. Poți folosi cu încredere simpaticele simboluri atunci când comunici cu cei care te urmăresc. În acest fel arăți că îți cunoști clienții și că le înțelegi modul de viață.
  • Atunci când brandul tău are nevoie de o transformare. Dacă simți că imaginea și mesajul afacerii sunt depășite de vremuri, le poți împrospăta un pic cu ajutorul emoji-urilor, atunci când postezi ceva în social media, trimiți un newsletter, mesaj, etc.
  • Când vrei să transmiți emoții. De multe ori, mesajele din online sunt plate, liniare, nu transmit emoții și nici nu au vreo tonalitate aparte. Așadar, dacă vrei ca mesajul tău să aibă personalitate, să transmită ceva publicului, atunci poți folosi cu încredere emoji-urile.

Când să nu folosești emoji-urile

  •  Dacă ți-ai construit o reputație de brand ”serios” ce se declară răspicat împotriva tuturor lucrurilor superficiale, în online sau nu, poate ar fi mai înțelept să renunți la această idee sau să folosești doar acele emoji care îți susțin reputația.
  •  Atunci când mesajul este trist. Deși mulți le folosesc și în astfel de situații, dacă îți exprimi regretul cu privire la dispariția cuiva, mai bine te limitezi doar la cuvinte, căci dai dovadă de mai mult respect.
  •  Dacă ești instituție (de învățământ, de cultură, etc) ar fi mai înțelept să te ții departe de astfel de practici. Cu toate acestea, dacă esența mesajului o permite, te mai poți abate de la reguli uneori.
  • Dacă audiența ta este formată din utilizatori cu vârsta 50+. Cel mai probabil aceștia nu sunt familiarizați cu emoji-urile și semnificațiile lor.

De ce să folosești emoji în social media?

În primul rând pentru că transmiți mai ușor un mesaj la care audiența (dacă este cazul) va reacționa mai bine. Vei obține astfel un engagement mai bun, precum și mai multe reacții. De multe ori oamenii nu au timp să citească descrierea de câteva sute de caractere a unei postări, dar vor descifra în câteva secunde un mesaj compus sau completat de imagini simbolice.

În final, concluzia este că poți folosi cu succes aceste mici imagini/reprezentări pentru a-ți transmite mesajele. Poți obține rezultate foarte bune de pe urma unei astfel de abordări, însă trebuie să știi când să te oprești. Nu abuza de ele, căci pot fi obositoare și enervante uneori, mai ales dacă utilizatorii așteaptă de la tine și conținut informativ, relevant, educativ.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!