Etapa de conversie – cea mai dificilă parte a canalului de vânzări

Marketing afiliat

Dec 15
Etapa de conversie – cea mai dificilă parte a canalului de vânzări

Succesul acestui stadiu din sales funnel depinde de modul în care te-ai ocupat de pașii anteriori (awareness și conștientizare).

  • Etapa de conversie este cea mai dificilă parte a pâlniei de vânzări.
  • Succesul acestui stadiu depinde de felul în care te-ai ocupat de targhetare, de calitatea ad-urilor, dar și de abilitatea ta de a urmări rezultatele.
  • O conversie nu înseamnă neapărat o achiziție; poate fi la fel de bine și înscrierea la un webinar sau un free trial.
  • Tot acest proces este despre a ști cum să urmărești rezultatele oricărui tip de conținut în fiecare dintre etapele pe care le parcurge clientul până la achiziție.

Iată-ne ajunși și la ultima parte – și cea mai importantă de altfel – a canalului de marketing (BoFu –Bottom of the Funnel). Etapa de conversie este însă și cea mai dificilă. În această etapă, consumatorul te cunoaște deja ca și brand (în urma campaniilor de brand awareness) și este pregătit să facă o achiziție.

Cu un discount nu poți da greș

Succesul etapei de conversie depinde de felul în care te-ai ocupat de targhetare, de calitatea ad-urilor, dar și de abilitatea ta de a urmări rezultatele unei astfel de campanii. În plus, întotdeauna o reclamă are succes dacă este însoțită de o ofertă tentantă.

De exemplu, dacă te ocupi de comercializarea de îmbrăcăminte, nimic nu va atrage mai mult cumpărătorii decât un discount relevant. Indiferent de cât de bună este reclama sau cât de valoros este conținutul distribuit, userii vor fi atrași cel mai bine de o ofertă pe care nu o pot refuza, fie că este vorba de o reducere, de o ofertă 1+1 gratis, o înscriere gratuită, etc.

Nu uita să urmărești conversiile

În afară de cele spuse mai sus, este foarte important să poți urmări conversiile. Poți face asta cu ajutorul Facebook Pixel, Google Analytics sau prin propriul tău sistem CRM (Customer Relationship Management). Astfel, poți înțelege care campanie aduce cele mai bune rezultate și poți hotărî dacă să continui sau nu cu planul inițial. Asta, evident, te va scuti de niște cheltuieli inutile și te va ajuta să îți cheltuiești bugetul doar pe acele campanii care vin cu rezultate notabile.

Pe de altă parte, trebuie să înțelegi că o conversie nu înseamnă neapărat o achiziție din partea clientului. Poate fi la fel de bine și o fidelizare prin înscrierea la un webinar, de exemplu, sau un free trial. Depinde de caracteristicile fiecărui business în parte. Înțelegând asta vei putea să îți direcționezi eficient bugetul pentru a atrage noi clienți.

În final, tot acest proces al conversiei este despre a ști cum să urmărești rezultatele oricărui tip de conținut distribuit, în fiecare dintre etapele pe care le parcurge clientul până la achiziție (awareness, conștientizare, conversie).

Concluzie

Încheind seria articolelor dedicate etapelor pâlniei de vânzări (sales funnel) și punerea lor în aplicare pe rețelele de socializare, concluzia este următoarea: social media advertising este o adevărată piatră de încercare pentru multe afaceri sau marketeri. Însă dacă înțelegi pașii pe care îi ai de urmat vei fi cu mult înaintea celor care preferă scurtăturile și trec direct la distribuire de ad-uri sau conținut creat special pentru a vinde. Bineînțeles, poți să faci și tu asta, dar doar dacă dispui de un conținut extrem de valoros care să te trimită direct la partea de jos a canalului de vânzări, adică la conversie.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!

(2) comments

Add Your Reply