Facebook Groups pentru afaceri. Cum începi

Promovare Facebook

feb. 14
Facebook Groups pentru afaceri. Cum începi

Pagina de Facebook nu mai este suficientă pentru a-ți crește afacerea

  • Un grup dedicat afacerii tale te poate aduce mai aproape de fani (clienți sau nu) decât o poate face pagina de Facebook.
  • Poți crea un grup sau mai multe – în funcție de tipul și dimensiunile afacerii tale – direct din pagina de Facebook.
  • Pentru primii membri apelează la câțiva colegi sau prieteni. Nimeni nu ar vrea să se înscrie într-un grup care nu mai are alți membri.
  • Alege nivelul de vizibilitate al grupului în funcție de ceea ce dorești să obții. Acesta poate fi public, închis sau secret.

Având în vedere tendința Facebook de a înlesni crearea de comunități restrânse, care să genereze mai mult conținut semnificativ pentru utilizatori, crearea unui grup de business pare să fie o idee potrivită pentru o promovare eficientă.

Deși personal nu sunt un mare fan al acestor grupuri (oamenii tind să se înflăcăreze mai mult decât este cazul pe marginea anumitor subiecte), înțeleg nevoia de creare a unei comunități mai restrânse și cu utilizatori mai activi decât ar putea fi pe o pagină oficială de Facebook.

Cum creezi un Grup din Pagina ta de Facebook

Este foarte simplu. Poți crea un grup sau mai multe – în funcție de tipul și dimensiunile afacerii tale – direct din pagina de Facebook. Din meniul paginii (icon-ul ”…”) alege opțiunea ”Creează grup”, setează un nume pentru acesta (simplu, relevant și ușor de reținut) și trimite invitații pentru membri. Pentru început, poți apela la câțiva colegi sau prieteni pentru a sparge gheața. Nimeni nu ar vrea să se înscrie într-un grup care nu mai are alți membri.

De asemenea, dacă pe pagină ai câțiva (sau mai mulți!) utilizatori activi în mod constant îi poți anunța de crearea grupului și să îi inviți să ți se alăture. Aceștia pot fi în continuare la fel de activi și pot susține activitatea grupului.

Un alt aspect important este nivelul de accesibilitate al grupului. Poți alege ca acesta să fie public, închis sau secret, în funcție de ceea ce dorești să obții. De exemplu, dacă ai nevoie de multă vizibilitate și promovare, poți alege nivelul public. Pe de altă parte, dacă ești un brand mare, cu deja foarte multă notorietate și vrei să triezi oarecum oamenii din comunitate, poți opta pentru un grup secret. Un lucru bun de ținut minte este faptul că un grup secret nu apare în căutările de pe Facebook .

După ce ai terminat cu treburile tehnice, poți trece și la partea mai creativă. Îți poți personaliza grupul, astfel încât să fie cât mai atrăgător pentru utilizatori. Adaugă o fotografie de copertă (cover photo) care să ilustreze scopul grupului, o descriere relevantă, câteva tag-uri care vor ajuta grupul să apară în căutări și o locație (dacă e vorba despre un grup legat de o anumită locație geografică). De acum poți începe să postezi conținut care să încingă discuțiile.

Cum te ajută un Grup?

În primul rând îți oferă credibilitate printre viitorii posibili clienți. Potrivit unor studii în domeniu derulate de-a lungul timpului (nu le numesc acum, importante sunt concluziile cunoscute deja la scară largă), este mult mai probabil ca un client să aibă încredere într-o persoană la fel ca el (adică tot client) decât într-un reprezentat oficial al unui brand atunci când trebuie să ia decizia de a cumpăra un produs ori serviciu.

Așadar, un grup dedicat afacerii tale te aduce mult mai aproape de fani (clienți sau nu) decât o poate face pagina de Facebook și asta te ajută să îți crești gradul de credibilitate și, automat, profitul.

Cu mai multe sfaturi despre cum să gestionezi un astfel de grup voi reveni într-o postare ulterioară.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!