Flash Sale: De ce este atât de popular acest concept?

Vânzări pe site

Mai 11
Flash Sale: De ce este atât de popular acest concept?

Ce înseamnă conceptul de Flash Sale și cum îl poți folosi în avantajul afacerii tale

  • Reducerile de tip ”flash” sunt oferte de care clienții pot beneficia pentru scurt timp.
  • Scopul acestor oferte este să stârnească în consumatori dorința de a face o achiziție cât mai repede, dar și să crească popularitatea brandului și loialitatea clienților.
  • Poți opta pentru acest concept dacă vrei să îți crești vânzările, să lichidezi stocurile sau să atragi mai mulți vizitatori pe site.
  • Pentru a obține rezultatele scontate, oferta nu ar trebui să țină mai mult de 3-4 ore.

Prima ofertă de acest fel am văzut-o mai întâi la cei de la Emag, dacă nu mă înșel. Ulterior, alte magazine mari au preluat ideea, încet-încet. Acum, inbox-ul îmi este plin de oferte de tip Flash Sale de la diferite magazine online, mai mult sau mai puțin serioase.

Trecând însă peste ducerea în derizoriu a acestui concept, ideea este una bună și care aduce rezultate bune într-un timp scurt.

Ce înseamnă, mai exact, conceptul de ”Flash Sale”?

Acesta descrie o ofertă de care consumatorii pot beneficia pentru o perioadă scurtă de timp. De obicei câteva ore, însă sunt și magazine ce prelungesc oferta până la 24 de ore, dar nu mai mult.

Scopul principal al unei astfel de oferte este să stârnească în clienți sentimentul de urgență: ”trebuie să cumpăr acest produs repede, cât oferta mai este valabilă”. Dar în afară de asta, proprietarii magazinelor online (sau cei care se ocupă de mareting) urmăresc să crească și popularitatea brandului (brand awareness), să câștige loialitatea clienților și să îi determine pe aceștia din urmă să achiziționeze și produse aflate în afara ofertei.

De ce să optezi pentru introducerea unei astfel de oferte

În primul rând, pentru că îți vei crește vânzările. Nu intru acum în date statistice, însă a fost dovedit faptul (pe la alții, nu la noi) că o astfel de abordare poate crește încasările cu până la 35%.

În al doilea rând, vei putea să scapi mai ușor de produsele din vechiul stoc, dar și să obții un profit de pe urma acesti mișcări.

Și nu în ultimul rând, o astfel de campanie îți va aduce, în afară de vânzări, și mai mulți vizitatori pe site. Ulterior, îi poți atrage pe aceștia într-o pâlnie de vânzări și, de ce nu, să îi transformi în clienți fideli.

Cum concepi o ofertă de tip Flash Sale

În cazul în care îți surâde acest concept și vrei să îl pui în practică, trebuie să iei în calcul câteva aspecte importante de care depinde succesul campaniei.

1. Setează obiective

Ce vrei să obții de pe urma campaniei? Vrei să scapi de un produs care nu se vinde, să lichidezi un stoc de mai multe produse sau să obții un trafic mai mare pe site oferind un produs de calitate la un preț faorte mic? Concentrându-te pe un scop anume, vei ști ce produse să introduci în ofertă.

2. Promovează oferta

Dacă nu ești deținătorul unui magazin prea cunoscut, atunci promovează din timp oferta. Folosește-te atât de postări în social media, cât și de e-mailuri informative.

3. Optează pentru o valabilitate scurtă

Pentru a stârni în clienți nevoia de a cumpăra cât mai rapid, oferta nu ar trebui să țină mai mult de 3-4 ore.

4. Verifică inventarul

Asigură-te că ai suficiente produse în stoc înainte de a lansa oferta. Nimic nu se compară cu furia unui client care vrea să cumpere și nu are ce.

5. Pune la punct procesul de livrare

Este dificil să menții un client dacă acesta așteaptă săptămâni bune pentru ca un produs să îi fie livrat. Cel mai indicat este să poți face livrarea în cel mult două zile. În acest fel îi vei oferi clientului o experiență pozitivă de cumpărare, de la început și până la sfârșit

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!