Fotografia de produs. O faci singur sau angajezi un profesionist?

Vânzări pe site

Mai 13
Fotografia de produs. O faci singur sau angajezi un profesionist?

Cine ar fi mai bine să se ocupe de fotografia de produs? Mă pot descurca singur sau trebuie să apelez la un fotograf profesionist?

  • Deții un magazin online și realizarea fotografiilor de produs de către un fotograf profesionist însemnă un efort financiar prea mare pentru tine?
  • Poți obține o reducere a cheltuielilor, dar și o mai mare independență, dacă te vei ocupa singur de fotografia de produs.
  • Iți trebuie doar o cameră foto performantă, un mic studio și câteva cunoștințe de bază în acest domeniu.
  • În final, dacă ajungi la concluzia că te pricepi mai bine la vânzări decât la fotografie, optează, totuși, pentru ajutorul unui profesionist.

În primă fază, răspunsul la întrebările de mai sus este că ar trebui să angajezi un specialist. Însă datele problemei se pot schimba în funcție de specificul afacerii tale. De exemplu, dacă ai o afacere mică și introduci în stoc produse noi și nu foarte scumpe în fiecare săptămână, atunci serviciile externalizate te pot costa mai mult decât vei reuși să vinzi. În astfel de cazuri, poți încerca să te ocupi singur de fotografierea produselor.

Este simplu? Nu, deloc. Dar dacă ei ceva talent, răbdare și cunoștințe minime de editare, este posibil să îți iasă mișcarea.

Așadar, dacă ești hotărât să abordezi această ultimă variantă, iată câteva aspecte ce te pot ajuta să obții o fotografie de calitate.

1. Fă-ți un mic studio foto

Găsești astfel de seturi special create pentru fotografia de produs în online. Acestea sunt formate de obicei dintr-un mic cort (cu mai multe tipuri de fundal) pentru amplasarea produsului, o umbrelă și una sau două lumini.

Pentru ca prezentarea produselor la tine pe site să fie coerentă și constantă, ar fi ideal să fotografiezi toate produsele în același loc și din aceleași unghiuri. Așadar, achiziționarea unui trepied trebuie trecută și ea pe lista de priorități.

2. Alege camera foto ideală

Un aparat de fotografiat profesional te va ajuta să obții o calitate superioară a imaginii, dar dacă nu îți permiți să investești deocamdată într-o astfel de cameră, poți apela și la telefon. Evident, acesta trebuie să fie ultra-performant și să aibă o cameră de cel puțin 8 megapixeli (însă 12 sau 13 ar fi perfect). În plus, dacă te vei uita cu atenție la setări, vei vedea că aceasta îți oferă numeroase variante pentru a realiza fotografia.

3. Lumina potrivită

O altă întrebare care e posibil să îți dea bătăi de cap atunci când realizezi fotografia de produs este ce tip de lumină să alegi: artificială sau naturală?

Răspunsul depinde de tipul de produs pe care îl vinzi. De exemplu, dacă produsul este făcut pentru a fi purtat afară (geantă, pantofi, etc) atunci cel mai indicat este să mergi afară pentru shooting.

Pe de altă parte, dacă ai nevoie de lumină puternică pentru a pune în valoare anumite detalii ale produsului (o bijuterie, de exemplu), atunci este mai bine să folosești lumina artificială.

În final, poți folosi un program de editare pentru a finisa ultimele detalii privind luminozitatea imaginii.

4. Realizarea fotografiilor

În primul rând, fă cât mai multe fotografii produsului, din cât mai multe unghiuri. În acest fel clientul va putea să vadă mai multe aspecte ce l-ar putea interesa la acel produs, la fel ca într-un magazin fizic.

De obicei, cel mai indicat este să folosești un fundal alb sau unul care să contrasteze cu produsul, dar poți realiza și fotografii în care să surprinzi și detalii din mediul înconjurător.

5. Încărcarea imaginilor pe site

Fotografiile pe care urmează să le pui pe website trebuie să fie de dimensiuni mari, cu o rezoluție bună, astfel încât clientul să poată observa cât mai multe detalii ale produsului. Folosește și funcția zoom.

De asemenea, nu uita să optimizezi imaginile de produs. Folosește denumirea produsului (sau un cuvânt cheie) în titlul imaginii și al fișierului, precum și în atributul ”Alt”.

6. Angajează un fotograf

Dacă toate acțiunile de mai sus ți se par prea complicate și consumatoare de timp, atunci ai oricând opțiunea de a apela la serviciile unui fotograf. Cel mai profitabil pentru tine ar fi să alegi serviciile unui freelancer.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!