GDPR. Cum te ajută noile reglementări în relația cu clienții?

Vânzări pe site

mai 17
GDPR. Cum te ajută noile reglementări în relația cu clienții?

Deși mulți văd Regulamentul privind Protecția Datelor Personale (GDPR) ca pe o sperietoare (în principal pentru că implică muncă multă și alocare de resurse suplimentare, financiare și umane), acesta poate avea un impact pozitiv asupra business-ului tău.

  • Odată cu intrarea în vigoare a noilor reglementări, clienții tăi vor fi mai deschiși în a-ți furniza diferite informații personale și se vor pune astfel bazele unei relații bazate pe încredere.
  • Pentru că doar persoanele interesate de ceea ce oferi vor accepta să le folosești în continuare datele, vei fi martorul unei creșteri a ratei de click și a celei conversie, precum și a ROI-ului.
  • Cu o audiență mai bine definită, îți poți personaliza conținutul astfel încât să se potrivească întocmai nevoilor și intereselor clienților.

Se apropie data de 25 mai. Te-ai pus la punct cu reglementările GDPR?

Mai sunt doar câteva zile până la intrarea în vigoare a Regulamentului european privind prelucrarea datelor cu caracter personal. Și pentru că ai avut la dispoziție aproape doi ani pentru a te pune la punct cu noile cerințe, nu voi intra în detalii privind îndatoririle pe care le ai. Sper că ești la curent cu asta, căci astfel riști o amendă usturătoare.

Dacă te întrebi dacă aceste reguli ți se aplică și ție (cam târziu să te gândești la asta, totuși, dar mai bine mai târziu decât niciodată), răspunsul este cel mai probabil ”da”. Atât timp cât lucrezi cu date personale ale clienților, e-mail, adresă, CNP, etc, atunci trebuie să te supui noilor reglementări.

Însă nu despre aspectele legale vreau să vorbim azi, ci mai degrabă despre impactul pe care îl va avea intrarea în vigoare a GDPR (General Data Protection Regulation) asupra afacerii tale și a relației cu clienții.

Cum îți va afecta GDPR afacerea și relația cu clienții

Dacă te-ai apucat deja de treabă, ai văzut cu siguranță că nu e o misiune tocmai ușoară să respecți toate noile reguli. Însă, deși mulți văd Regulamentul ca pe o sperietoare, acesta va avea un impact pozitiv atât asupra business-ului, cât și a clienților tăi. Cum anume?

1. Construirea unei relații bazate pe încredere

Odată cu intrarea în vigoare a noilor reglementări privind prelucrarea datelor, clienții tăi vor fi mai deschiși în a-ți furniza diferite informații personale, știind că acestea sunt protejate și că le pot șterge sau modifica în orice moment.

2. Restrângerea audienței

Asta poate părea un lucru rău la început, dar faptul că doar utilizatorii cu adevărat interesați de ceea ce le oferi vor opta pentru primirea de newslettere și alte informări de la tine, duce la creșterea șanselor ca acestea să fie deschise și citite. Așadar, muncești un pic, dar apoi te poți bucura de o creștere a ratei de click și de conversie, precum și a ROI-ului.

3. Îmbunătățirea strategiei de marketing

Faptul că doar clienții cu adevărat interesați de afacerea ta au ales să îți furnizeze în continuare acces la datele lor te ajută să îți focusezi mai bine campaniile de marketing. Vei ști exact cui te adresezi și îți poți personaliza conținutul astfel încât să se potrivească întocmai nișei tale.

Acestea sunt doar cele mai importante avantaje de care te vei putea bucura odată cu intrarea în vigoare a GDPR însă, cu siguranță, după data de 25 mai 2018 vom asista și la alte fenomene pozitive.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!