Google a anunțat că a scurtat din nou fragmentele cu rezultatele căutării

SEO

iun. 01
Google a anunțat că a scurtat din nou fragmentele cu rezultatele căutării
  • După ce în decembrie anul trecut Google anunța că a mărit fragmentele cu rezultatele căutărilor, acum revine oarecum asupra deciziei.
  • Un oficial al companiei a confirmat, pe Twitter, că s-a revenit la o varianta mai scurtă a acestora.
  • Fragmentele vor fi totuși mai lungi decât anterior modificării de la sfârșitul anului trecut.
  • Google sfătuiește utilizatorii să nu se concentreze prea mult pe acest aspect, deoarece snippeturile afișate pot avea dimensiuni diferite, în funcție de relevanță.

Dacă te-ai străduit de la sfârșitul anului trecut să concepi titluri și descrieri meta mai lungi, probabil te gândești că munca ta a fost în zadar. Însă lucrurile nu stau chiar așa. Google spune că utilizatorii nu trebuie să își facă prea multe griji cu privire la acest aspect, deoarece compania folosește un sistem care alege să afișeze tipuri diferite de snippeturi, astfel încât acestea să fie cât mai relevante.

Dar să începem cu începutul.

Anul trecut, spuneam aici că cei de la Google au anunțat oficial creșterea fragmentelor de căutare. Deși modificările începuseră să fie implementate încă din luna mai a anului trecut, abia în decembrie utilizatorii au primit confirmarea oficială.

Modificările de atunci au arătat așa: titlurile puteau conține până la 70-71 de caractere (față de maximum 60 până atunci), iar descrierile meta s-au lungit de la două la trei rânduri, respectiv de la 160 la aproximativ 278 de caractere.

Atunci, speriați de faptul că dacă nu se vor alinia la noile modificări le va fi afectat SEO, unii utilizatori s-au grăbit să implementeze modificările. Însă cei de la Google nu au spus niciodată că modificările sunt permenente, ci că se află mai degrabă în faza de testări. Și dacă îți amintești, și noi te-am sfătuit să rămâi la vechile dimensiuni, cel puțin până când se va face un anunț oficial sau o schimbare permanentă.

Și iată că acum, luna aceasta, un oficial Google a confirmat pe Twitter, unui utilizator, că s-a revenit la varianta de snippeturi mai scurte decât în ultima perioadă. Acesta a mai precizat însă că fragmentele cu rezultatele căutării sunt totuși mai mari decât anterior anunțului din decembrie anul trecut. De asemenea, acesta a mai spus că nu este o dimensiune standard a acestor fragmente. Sistemul folosit de cei de la Google alege să afișeze diferite variante de snippeturi, lungimea acestora variind în funcție de relevanță.
Cum te afectează acest anunț pe tine?

În niciun fel, aș putea spune, însă e bine să fii la curent cu testele și modificările celor de la Google. În acest fel, în momentul în care are loc o schimbare oficială, permanentă, vei putea să te adaptezi mai ușor.

În ceea ce privește situația de față, te sfătuiesc, din nou, să păstrezi o dimensiune medie a titlurilor și metadescrierilor, astfel încât să fii sigur că acestea se afișează complet în pagina cu rezultatele căutării. Și în loc să îți faci prea multe griji cu privire la lungimea snippeturilor, mai bine îți canalizezi energia către crearea de conținut de calitate (mult mai important pentru SEO decât lungime titlului și a descrierilor meta).

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!