Importanța titlurilor în content marketing

SEO

Mai 05
Importanța titlurilor în content marketing

De ce e bine să concepi un titlu diferit pentru fiecare rețea de socializare în parte

  • 8 din 10 persoane nu citesc mai mult decât titlul atunci când întâlnesc un articol pe rețelele de socializare.
  • Pentru a determina utilizatorul să parcurgă textul, titlul ideal trebuie să fie atractiv, să stârnească emoții și curiozitate.
  • Nu există titlul perfect, care să funcționeze la fel de bine în toate mediile online, însă cele mai bune rezultate dau titlurile descriptive și cele inspirate din experiența personală.
  • Cel mai indicat este să concepi un titlu diferit pentru fiecare rețea de socializare în parte, dar și unul pentru căutarea pe Google.

Majoritatea persoanelor (8 din 10, mai exact, potrivit unor studii în domeniu) nu trec mai departe de titlu, iar asta poate fi o mare problemă pentru creatorii de conținut.

Deși investești timp și resurse în crearea unor articole de calitate, foarte bine documentate și cu informații interesante pentru audiență, te poți trezi că eforturile tale au fost în zadar și că nu ai obținut reacțiile sperate. Acest lucru poate fi cauzat, în mare parte, de lipsa unui titlu potrivit, intrigant și cuprinzător.

Știu că e simplu de spus și greu de făcut, dar iată câteva aspecte ce ar trebui avute în vedere atunci când setezi un titlu (sau mai multe, după cum vei vedea mai jos) pentru conținutul tău.

1. Conceperea titlurilor pentru Facebook

Iată ce trebuie să știi înainte de a-ți stoarce mințile pentru obținerea celui mai bun titlu:

  • nu există titlul perfect pentru toată lumea, aceasta trebuie conceput în funcție de specificul audienței;
  • nu folosi același tipar de fiecare dată;
  • fii atent la reacțiile utilizatorilor; schimbă tactica dacă un anumit format de titlu nu a dat roade;
  • apelează la emoții, indiferent de natura lor;
  • fii relaxat, natural și autentic; mai mult decât un titlu catchy, oamenii apreciază sinceritatea și naturalețea.

Acum, să aprofundăm un pic subiectul.

Facebook îți poate aduce foarte mult trafic pe site, dar era clickbait-ului a trecut odată cu modificarea agoritmului rețelei de socializare. Astfel, un model de titlu ce funcționa în urmă cu un an, acum poate să nu stârnească absolut nicio reacție, iar tu trebuie să te adaptezi din mers.

Așadar, ce funcționează acum, ce stil de titlu dă cele mai bune rezultate? Iată câteva idei:

  • titlurile de tipul descriptiv sau conversațional; Ex: Folosind acest truc simplu, un atlet a ajuns de la utlimul din echipă la câștigătorul unui maraton.
  • titlurile axate pe experiența personală; Ex: Ce am învățat despre mâncare după 3 luni în Asia.
  • titlurile clare, la obiect, în concordanță cu conținutul textului.

2. Conceperea titlurilor pentru Twitter

Postările de pe Twitter arată în fapt ca niște titluri. Acestea trebuie concepute astfel încât să îi determine pe utilizatori să dea click pe linkul ce le însoțește.

Deși nu există o rețetă general valabilă pentru scrierea celor mai bune tweet-uri, cele mai bune rezultate se pare că dau postările ce stârnesc curiozitatea ori care arată un beneficiu de care te poți bucura dacă dacă dai click pe link.

3. Conceperea titlurilor pentru LinkedIn și Google Plus

Pe aceste două rețele sunt mai bine primite titlurile un pic mai serioase, dacă le pot numi așa. De asemenea, acestea sunt mai des concepute ținând cont de plasarea la început a cuvântului sau expresiei cheie. De exemplu, ”Content marketing: 10 strategii care dau rezultate”.

În final, dacă vrei să obții cât mai multe rezultate de pe urma titlurilor, indicat este să setezi câte unul diferit pentru fiecare rețea de socializare în parte, dar și unul pentru căutările de pe Google. Un instrument util în acest caz, care îți permite setarea pe loc a diferitelor titluri, este plugin-ul Yoast

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!