Importanța transparenței brandului în social media

Social Media

nov. 11
Importanța transparenței brandului în social media
  •  Ce înseamnă să fiu transparent? Dar autentic? Cât de mult trebuie să las să se vadă din ceea ce se întâmplă în spatele afacerii?
  •  Întrebările acestea te pot reține din a arăta clienților adevărata ta față, însă răspunsul este mai simplu decât crezi.
  •  Și nu, acest principiu nu este valabil doar pentru marile afaceri. Se poate aplica cu succes și business-urilor mai mici.

În era în care comunicarea dintre clienți și business se poate realiza extrem de facil, prin numeroase canale de comunicare (e-mail, mesagerie instant, social media, telefon) este păcat să rămâi închis în palatul tău de cleștar. Este important să ieși la lumină, să fii sincer și deschis cu clienții tăi. Dacă vrei să vinzi. Și principalul canal de comunicare ce te poate ajuta să faci asta sunt rețelele de socializare.

Înainte de a-ți spune exact ce ar trebui să faci pentru a ajunge mai aproape de clienți (actuali și viitori), trebuie să înțelegi altceva:

De ce e important ca un brand să fie transparent, autentic?

Pentru că oamenii vor căpăta încredere să cumpere de la tine. Dacă tu le arăți cum concepi un anumit produs, viitorul client va avea certitutinea că ceea ce cumpără este exact ceea ce își dorește.

În plus, în ultimii ani, se pune tot mai mult accent pe responsabilitatea socială. Cum te implici tu, ca brand, în viața comunității din care faci parte? Ce acțiuni întreprinzi pentru a reduce din problemele cu care se confruntă aceasta? Dacă faci ceva în acest sens, este bine să le povestești și oamenilor despre asta. Și ce loc poate fi mai bun pentru asta decât rețelele de socializare?

Bun, ideea este că un brand autentic, apropiat de oameni, care lasă să se vadă și lucruri mai puțin știute din spatele afacerii este mult mai apreciat de clienți decât unul care nu face asta. Ba mai mult, brandurile care merg în cealaltă direcție, a minciunii și tratării cu indiferență a clienților, vor fi taxate pe măsură.

Și acum să revenim la ce discutam mai sus. Ce anume trebuie să faci pentru a deveni un brand autentic, transparent în social media?

1. Lasă să se vadă ”operațiunile” din spatele afacerii

În ultima vreme tot mai multe afaceri au înțeles eficacitatea unei astfel de postări în social media. Fă un scurt video cu o secvență din crearea unui produs (vopsirea unei genți, conturarea unei perechi de pantofi, etc) pentru a le arăta clienților că există oameni care lucrează la produsele pe care ei le cumpără, că se pune suflet în crearea lor. În acest fel, clientul va căpăta mai multă încredere să cumpere acel produs și va aprecia mai mult brandul respectiv.

2. Fii sincer

Poate acest aspect trebuia să fie primul pe listă, căci este cel mai important. Nu poți vorbi de transparență și autenticitate dacă nu ești sincer. Prezintă-ți produsele și serviciile ținând cont de acest sfat și nu deforma realitatea.

3. Asumă-ți greșelile

Indiferent că vorbim de o greșeală de scriere într-o postare, despre o gafă de zile mari, o postare inoportună, etc., este important ca atunci când ești tras la răspundere să îți asumi greșelile făcute. În acest fel îți mai poți spăla din păcate. În schimb, dacă alegi să taci, nu doar că stăruiești în greșeala comisă inițial, dar dai dovadă și de lipsă de respect față de clienți.

4. Răspunde la recenziile negative

Oricât de mult te-ai strădui, tot vor exista la un moment dat și clienți nemulțumiți. Însă în loc să te faci că plouă sau, dimpotrivă, să adopți o atitudine defensivă (sau chiar agresivă – am vazut astfel de abordări la afacerile mai mici), mai bine răspunzi la recenzia respectivă așa cum se cuvine: dacă ai greșit, asumă-ți acest lucru, iar dacă nu ai greșit direct cere-ți scuze pentru neînțelegere și dă asigurări că faci tot posibil să nu mai apară astfel de probleme.

În final, ca o concluzie, trebuie să știi că toate cele de mai sus nu pot avea o bază solidă dacă tu nu oferi produse ori servicii de calitate. Nu poți fi transparent și autentic cu produse/servicii care lasă de dorit.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!