Inbound sau outbound marketing? Ce alegi pentru afacerea ta?

Marketing afiliat

mart. 01
Inbound sau outbound marketing? Ce alegi pentru afacerea ta?

Ce presupune conceptul de marketing de tip inbound sau outbound și ce soluție alegi pentru afacerea ta

  • În marketingul de tip inbound relația dintre brand și cumpărător este una cu dublu sens.
  • Una dintre cele mai importante caracteristici ale marketingului inbound este atragerea de clienți cu ajutorul conținutului de calitate, livrat constant.
  • Marketingul de tip outbound se referă la tacticile tradiționale de promovare asupra cărora doar brandul care le folosește are putere de decizie.
  • Cea mai eficientă metodă de promovare a unei afaceri este îmbinarea celor două concepte de marketing.

Ești o firmă mică, la început de drum și nu prea știi cum stă treaba cu marketingul. În online vezi tot felul de sfaturi și definiții, dar tu nu ai habar cu ce să începi. Care e cea mai bună cale de promovare? Ce e cu inbound și outbound marketing și cum te ajută cunoașterea acestor concepte să îți crești afacerea? Uite exact despre asta vom ”discuta” azi. Să pornim cu începutul.

Ce este inbound marketing?

După cum ți-ai dat seama și din denumire, termenul de inbound marketing a apărut la americani (cum altfel?!) în urmă cu mai bine de 10 ani, ca o nevoie de a delimita marketingul modern, derulat în online, și cel clasic, să-i spunem, care acum poartă denumirea de marketing de tip outbound.

În marketingul de tip inbound relația dintre brand și cumpărător este una cu dublu sens. Nu doar brandul aleargă după potențialii clienți, ci și aceștia vin pe terenul vânzătorului pentru a obține informații cu privire la un produs ori serviciu. Și asta este posibil cu ajutorul conținutului, și mai exact al blogului. Astfel, una dintre cele mai importante caracteristici ale marketingului inbound este atragerea de clienți cu ajutorul conținutului de calitate, livrat constant.

O altă trăsătură demnă de menționat a marketingului de tip inbound este aceea că promovarea are un traseu organic. Brandul își crește cu pași mărunți vizibilitatea, fără a apela la mijloace de promovare plătite, ci bazându-se doar pe calitatea conținutului livrat și relevanța acestuia pentru grupul țintă.

Ce este outbound marketing?

Marketingul de tip outbound se referă la tacticile tradiționale de promovare asupra cărora doar brandul care le folosește are putere de decizie. Acesta se adresează direct consumatorilor prin reclame plătite în diferite spații media (radio, tv, reviste, etc.), bannere, pop-up-uri, e-mail spam, etc. Și chiar dacă au darul de a deveni uneori agasante (pentru consumatori), au totuși o acoperire mare și rezultate pe măsură.

Inbound sau outbound marketing? Ce alegi?

Și iată că am ajuns și la întrebarea arzătoare. Cum e cel mai bine să te promovezi, după metodele clasice ori cele mai noi? Răspunsul e: cu ambele.

De ce? Pentru că chiar dacă marketingul de tip inbound este mai simplu de abordat (în ceea ce privește mediul de promovare) și mai puțin costisitor, necesită totuși multă răbdare și sute de ore de muncă până când vei vedea rezultate de pe urma promovării organice. Avantajul este că odată câștigați clienții în acest fel, relația va fi una de încredere și de durată.

Pe de altă parte, marketingul de tip outbound, chiar dacă este mai costisitor (plătit reclame la tv, în social media, etc), reușește să ajungă la o arie mai mare de potențiali consumatori, iar rezultatele sunt de necontestat.

Atunci, concluzia este că cea mai eficientă metodă de promovare a unei afaceri, fie ea la început de drum sau nu, este îmbinarea celor două concepte de marketing.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!