Influencer marketing. Cum alegi un influencer pentru brandul tău

Marketing afiliat

aug. 30
Influencer marketing. Cum alegi un influencer pentru brandul tău
  • Conceptul de influencer marketing descrie alegerea unui brand de a se promova prin intermediul uneia sau mai multor persoane cu un grad mare de influență în mediul online.
  • Există trei mari categorii de influenceri, în funcție de popularitate: micro-influenceri, macro-influenceri, mega-influenceri.
  • Acest tip de marketing se împarte (ca și conceptul general) în alte două mari ramuri: content marketing și social media marketing.
  • Alegerea persoanei potrivite trebuie să țină cont de popularitatea și autenticitatea acesteia, dar și de nișa în care activează și capacitatea de a-și atinge obiectivele.

Influencer marketing este un tip de marketing ce se orientează mai degrabă către anumite grupuri de persoane ce exercită o anumită influență asupra altora, decât asupra pieței țintă, ca un întreg. Mai exact, un brand alege să se promoveze prin intermediul uneia sau mai multor persoane cu un grad mare de popularitate în mediul online.

De asemenea, trebuie să știi că acest tip de marketing se împarte (ca și conceptul general) în alte două mari ramuri: content marketing și social media marketing. Asta înseamnă că un influencer va promova anumite produse ori servicii fie prin intermediul social media, fie prin crearea de conținut pe propriul site, blog., etc.

În primul rând, înainte de a porni căutările, trebuie să știi că există trei mari categorii de astfel de persoane, în funcție de nivelul de ”influență” pe care îl au în social media:

a. micro-influenceri – persoane care au între 5.000 și 100.000 de urmăritori pe o anumiyă rețea de socializare (de obicei se ia ca reper Instagram, însă la fel de relevant poate fi și Facebook, acolo unde se poate obține un mai bun engagemnt și mai multe reacții – nu doar like-uri – din partea utilizatorilor).

b. macro-influenceri – persoane cu mai mult de 100.000 de urmăritori/fani, experți într-un anumit domeniu ce au formată deja o influență asupra unui anumit segment de piață; persoanele din această categorie pot ajunge și la 1 milion de followers pe rețelele de socializare.

c. mega-influenceri – persoane cu mai mult de 1 milion de fani pe rețelele de socializare, de regulă vedete sau alte personalități din diferite domenii (sănătate, mass-media, etc.).

La ce să fii atent pentru a alege influencer-ul potrivit:

1. Popularitate

Deși ai fi tentat să te orientezi direct către categoria mega-influencer-ilor, este clar că aceștia joacă doar la un anumit nivel, greu de atins de brandurile mici sau medii. În afară de asta, însă, trebuie să știi că micro-influencerii, deși cu un număr mai mic de followers, pot genera o interacțiune mult mai bună cu aceștia, spre deosebire de cei din categoria macro.

Așadar, mai mult decât numărul de fani, trebuie să te intereseze și engagementul obținut de un anumit influencer, precum și interacțiunile cu utilizatorii. Poți verifica aceste aspecte folosind anumite instrumente online ce îți arată exact cât de popular și influent este influencer-ul pe care ai pus ochii.

2. Relevanță

Dacă ai luat decizia de a te folosi de influencer marketing pentru a-ți crește vânzările, trebuie să știi că alegerea unui influencer trebuie să țină cont, în primul rând, de domeniul tău de activitate. De exemplu, dacă ești un brand de fashion trebuie să te orientezi către o persoană urmărită și apreciată pentru alegerile pe care le face în materie de modă și care poate influența alegerile fanilor în materie de fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, etc.)

3. Obiective

Atunci când optezi pentru un influencer, stabilește ce obiectiv vrei ca acesta să atingă: să crească popularitatea brandului, vânzările, să promoveze un eveniment, etc. Astfel îți va fi mai ușor să contorizezi rezultatele.

4. Autenticitate

Deși conceptul de influencer marketing nu a pătruns de prea mulți ani la noi în țară, tot mai mulți utilizatori ai rețelelor de socializare tind către acest statut. Însă nu toți îl merită și nu mulți fac asta în mod natural, ci mai degrabă conduși de dorința de a câștiga un venit simplu și rapid. Pentru a te bucura de rezultate bune, dar și pentru nu a afecta imaginea brand-ului, ai grijă să te asociezi doar cu influenceri respectabili și autentici.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!