Legătura dintre viteza de încărcare a site-ului și succesul afacerii

Internet Marketing

oct. 17
Cum îți afectează afacerea un website care se încarcă greu
  •  Una dintre caracteristile tehnice esențiale ale unui website, cu un impact major asupra vânzărilor, este viteza de încărcare.
  •  Deși nu mulți acordă atenția necesară acestui aspect, lucrurile sunt foarte clare: cu cât site-ul se încarcă mai greu, cu atât rata de conversie scade.
  •  Potrivit analizelor în domeniu, se pare că o viteză de încărcare mai mare de 3 secunde va ”alunga” de pe site un covârșitor procent de 79% dintre utilizatori.

Menținerea unei afaceri pe linia de plutire și obținerea unui profit decent are în vedere o mulțime de aspecte, pornind de la calitatea produselor ori serviciilor și până la modalitățile de promovare. Însă dintre toate aceste aspecte un rol foarte important îl joacă și website-ul afacerii. Acesta trebuie conceput în concordanță cu specificul business-ului, dar să aibă și funcționalități care să nu îi pună pe fugă pe clienți.

Așadar, una dintre caracteristile tehnice esențiale ale unui website este viteza de încărcare. Și deși nu mulți îi acordă atenția necesară, lucrurile sunt foarte clare: cu cât site-ul se încarcă mai greu (atunci când este accesat de utilizator de pe un browser), cu atât rata de conversie scade.

Cum îți afectează afacerea un website care se încarcă greu

Potrivit numeroaselor analize efectuate în acest domeniu, se pare că o viteză de încărcare mai mare de 3 secunde va ”alunga” de pe site un covârșitor procent de 79% dintre utilizatori. În plus, aproximativ 50% dintre aceștia îi vor sfătui și pe alții să nu acceseze site-ul respectiv. Deci, pentru a fi sigur că nu pierzi din vizitatori și clienți, ideal ar fi să menții page speed-ul la un nivel de 2-3 secunde.

De asemenea, un alt factor pe care trebuie să îl iei în considerare este acela că page speed-ul este un factor destul de important în algoritmul de ranking al celor de la Google. Astfel, site-urile care se încarcă foarte greu nu vor putea să obțină un loc la fel de bun în paginile de căutare precum cele cu o viteză bună de afișare a conținutului.

Cum faci ca site-ul să se încarce mai repede?

Prin adoptarea unor măsuri specifice (în afară de cele care țin strict de programator și pe care ar trebui să te asiguri că acesta le respectă) pe care le voi descrie în cele ce urmează:

1. Redu dimensiunea fișierelor

Dacă te ocupi singur de administrarea site-ului este posibil să nu îți dai seama cât de mult spațiu pot ocupa niște poze ”nevinovate”, de exemplu. Pentru a nu ajunge în situația în care site-ul tău se încarcă foarte greu, ai grijă ca atunci când uploadezi un fișier acesta să nu aibă dimensiuni foarte mari.

De asemenea, nu uita să comprimi fișirele CSS, HTML și Javascript care depășesc 150bytes, folosindu-te de aplicații de genul Gzip, care te ajută să comprimi fișierele simplu și rapid.

2. Optimizează codul

Pentru ca site-ul să aibă o viteză decentă de încărcare ar trebui să aruci o privire și pe codul scris: cu cât acesta e scris mai dezordonat (multe spații, virgule, paranteze care nu sunt necesare) vor crește dimensiunea fișierelor și vor scădea viteza de încărcare a site-ului.

3. Evită redirect-ul

Multă lume folosește opțiunea de redirect, din diferite motive, însă aceasta are ca efect creșterea timpului de încărcare a site-ului/paginii redirecționat/e. Un caz în care se folosește opțiunea de redirecționare este acela în care se face trimiterea către versiunea de mobil a site-ului, însă această problemă se poate rezolva relativ simplu, prin crearea unui site cu design responsive.

4. Alege un hosting de calitate

De multe ori, oricât de bine ar fi construit un site, viteza de încărcare nu poate crește dacă serviciul de hosting lasă de dorit. Așadar, dacă ai făcut totul ca la carte și site-ul tot se încarcă greu, poate ar trebui să iei în calcul și schimbarea hosting-ului.

În final, pentru a afla cât de bine stai la capitolul page speed, poți folosi Google PageSpeed Insights sau alte tool-uri disponibile pe internet, dacă preferi ceva mai puțin complex.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!