Link building – Sfaturi pentru începători

Internet Marketing

aug. 01
Link building - Sfaturi pentru începători
  • Link building-ul este una dintre cele mai importante acțiuni pe care le poți face pentru a-ți crește vizibilitatea în mediul online și a obține un ranking mai bun în motoarele de căutare.
  • Deși mulți o subestimează, plasarea de link-uri interne în cadrul conținutului de pe site este una dintre cele mai simple și utilizate strategii de link building.
  • Alte acțiuni pe care te poți baza atunci când vine vorba de link building sunt: comentariile pe diferite bloguri, postările în social media și comunicatele de presă.

De ce link building? Pentru că este mult mai simplu (dacă înțelegi principiile), mai natural și mai ieftin să faci asta decât să investești sume astronomice în publicitate. Evident, cele două nu se exclud și cel mai înțelept ar fi să găsești echilibrul perfect între ele.

Cu toate acestea, nu toate campaniile de link building pot da rezultatele dorite. Pentru o idee despre cum să abordezi în mod corect o astfel de acțiune, ți-am pregătit o selecție de cinci sfaturi simple, ușor de înțeles și pus în practică.

1. Folosește link-uri interne

Deși mulți subestimează această strategie, plasarea de link-uri interne în cadrul conținutului de pe site este una dintre cele mai simple și utilizate strategii de link building. Așadar, de fiecare dată când creezi conținut nou, plasează în cadrul acestuia și link-uri către alte articole (sau alt tip de conținut) mai vechi de pe site.

O lista cu cateva site-uri pe care puteti postat continut o gasiti aici.

2. Profită de comentariile de pe bloguri

Dacă urmărești anumite bloguri potrivite nișei tale, atunci ar fi o idee bună să adaugi comentarii la postările care se bucură de mult succes printre utilizatori. Nu te gândi, însă, la comentariile de tip spam sau la plasarea directă de link-uri. Multe bloguri nici nu permit asta și nu vei face altceva decât să îți distrugi credibilitatea.

Postează comentarii relevante, în concordanță cu conținutul articolului și folosește cuvinte cheie definitorii pentru afacerea ta. În acest fel îți vei crește vizibilitatea printre utilizatori, fără să investești prea multe resurse.

3. Nu posta fără un scop în Social media

De fiecare dată când postezi ceva în social media, plasează și un link către site-ul tău sau o anumită pagină de produs. Fiecare postare trebuie făcută cu un scop, iar link-ul postat trebuie să fie în concordanță cu aceasta. Și strategia funcționează și invers. Gândește-te ce produs sau afacere vrei să promovezi și postează conținut relevant pentru audiență.

4. Optează pentru comunicate de presă

Dacă ai pus bazele unei afaceri inedite ori dacă ai inventat un produs inovator, o bună variantă pentru a trimite știrea către cât mai multe persoane este să concepi un comunicat de presă. Ai grijă ca link-urile plasate în acesta să funcționeze și să fie în concordanță cu subiectul comunicatului.

De asemenea, dacă mai trebuia specificat, subiectul comunicatului trebuie să fie relevant tipului de afacere pe care îl deții. De exemplu, dacă ai o afacere cu flori, nu ar fi o idee prea strălucită să lansezi un comunicat despre noi soluții de îngrijire a animalelor domestice. Nimeni nu îl va lua în seamă.

5. Nu ezita să ceri ajutor

Dacă ajungi în punctul în care nu mai știi ce e de făcut pentru ca strategia de link building să dea rezultate, nu ezita să apelezi la ajutor profesionist. Chiar dacă până acum te-ai descurcat onorabil la capitolul implementare, părțile mai tehnice ale acesteia te pot pune în dificultate și riști, astfel, să îți periclitezi rezultatele.

Campaniile de link building pot fi destul de tehnice și implică stăpânirea unui anumit tip de cunoștințe. Dacă știi că nu te poți descurca într-un astfel de domeniu, atunci ar trebui să apelezi de la început la o persoană care știe exact ce are de făcut. Astfel te poți concentra pe aspecte ale promovării afacerii pe care le stăpânești mai bine.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!