Lista celor mai importanți termeni din marketing afiliat

Marketing afiliat

sept. 29
Lista celor mai importanți termeni din marketing afiliat
  •  Marketingul afiliat este o bună sursă de venit pentru cei care i-au deslușit tainele de ani buni.
  •  Dacă însă ești la început de drum, poate fi dificil să te pui la curent cu toți termenii folosiți și cu semnificația lor.
  •  Cu siguranță mulți dintre voi ați renunțat să aderați la un program de afiliere din cauză că nu înțelegeați foarte bine ce presupune asta.
  •  Pentru a face un pas înainte spre cunoașterea marketingului afiliat, ți-am pregătit o listă cu cei mai importanți termeni și cele mai utilizate expresii din domeniu, explicate pe înțelesul tuturor.

Termeni de bază în marketingul afiliat

Marketing afiliat - reprezintă o formă de marketing online bazat pe performanță în care un advertiser (comerciant) îl plătește pe afiliat (adică pe tine), sub forma unui comision, pentru orice vânzare efectuată ca urmare a promovării făcute de tine. În afară de vânzare, mai poate fi răsplătită și atragerea de lead-uri sau oricare alt tip de acțiune stabilit inițial între cele două părți.

Afiliat - persoană care promovează produsele sau serviciile unui comerciant în schimbul unui comision.

Advertiser - comerciantul despre care vorbeam mai sus, cel îți dă un comision pentru fiecare acțiune realizată la el pe website ca urmare a promovării realizate de tine; poate fi o companie mare sau un magazin online obișnuit; acesta, prin intermediul unui program de afiliere, pune la dispoziția afiliaților instrumentele necesare pentru promovare.

Program de afiliere - program prin intermediul căruia comerciantul (advertiserul) pune la dispoziția afiliaților instrumente de promovare și stabilește valoarea comisionului (precum și condițiile de acordare) pentru fiecare tip de acțiune în parte (vânzare, atragere lead-uri, etc.).

Termeni specializați în marketingul afiliat

Link de afiliat - link unic generat în programul de afiliere; acesta conține un cod unic prin intermediul căruia se poate identifica afiliatul care a trimis utilizatori pe site-ul advertiserului.

CPA (Cost per Action) - costul suportat de comerciant pentru o acțiune generată de un afiliat (lead sau vânzare).

CPC (Cost per Click) - costul suportat de comerciant pentru un click; se calculează din valoarea totală a comisioanelor și numărul de click-uri generate într-o anumită perioadă de timp.

CPS (Cost per Sale) - spre deosebire de CPA, acest comision se referă doar la vânzări, nu și la atragerea de lead-uri.

Cookies - fișiere text salvate pe calculatorul userului în care sunt înregistrate informații de interes pentru advertiser (cod unic de afiliat, cod de clcick, etc.); în funcție de informațiile din cookies se acordă comisionul pentru fiecare afiliat.

PPC (pay per click) - sistem de recompensa pentru afiliat pentru fiecare clic generat.

PPL (pay per lead) - sistem de recompensa pentru afiliat pentru fiecare lead generat.

PPS (pay per sale) - sistem de recompensa pentru afiliat pentru fiecare vânzare generată.

Referrer - se referă la pagina sau site-ul în care a fost afișat un link de afiliat.

Cod de traking - cod unic de identificare care trebuie inserat în website pentru a putea fi identificat de platforma de afiliere cu care colaborezi.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!