Lista celor mai importanți termeni din marketing online

Internet Marketing

sept. 19
Lista celor mai importanți termeni din marketing online
  • Marketing-ul online câștigă din ce în ce mai mult teren față de cel tradițional și tot mai mulți proprietari de afaceri încep să se promoveze în acest mediu.
  • Cu toate acestea, puțini sunt cei care știu cu exactitate ce semnifică toți acei termeni folosiți de specialiști, mare parte în engleză.
  • Mai jos vei putea găsi unii dintre cei mai uzitați termeni din marketingul digital și semnificația lor, începând de la A/B testing și încheind cu rata de conversie.

Pentru a-ți ușura cât mai mult munca, am întocmit o listă cu cei mai uzitați termeni din digital marketing, cu semnificațiile lor, dar și cu câteva sfaturi utile pentru implementare.

1. A/B Testing

Se referă la procesul de comparare a două variații ale unei singure variabile. De exemplu, poți testa o pagină a site-ului cu două titluri diferite pentru a vedea care dintre cele două atrage cei mai mulți vizitatori, îi ține mai mult pe site, etc. A/B testing-ul însă mai este folosit și în e-mail marketing (mai ales acolo) pentru a testa eficiența a diferite tipuri de subiect, conținut, butoane CTA, etc.

2. Bounce rate

Sau rata de respingere, se referă la procentul de vizitatori care au ajuns pe o anumită pagină a website-ului tău, însă l-au părăsit fără a mai naviga și pe alte pagini.

De obicei, o rată mare de respingere se traduce și într-o rată de conversie scăzută, așa că trebuie să vezi ce-i determină pe useri să-ți părăsească site-ul. În general, poate fi vorba de un UX (user experience) slăbuț, încărcarea greoaie a paginilor, etc.

3. Lead

Se referă la vizitatorii care sunt interesați de produsul ori serviciul tău. Interesul acestora este afișat fie prin completarea unui formular, abonarea la newsletter, etc. Principalele unelte cu care poți atrage lead-uri sunt landing page-urile, formularele, butoanele CTA, ofertele, etc.

4. Buyer persona

O reprezentare a clientului ideal, pe baza cercetărilor de piață și a datelor culese privind comportamentul actualilor clienți. Profilul clientului ideal te poate ajuta să îți targetezi mult mai bine audiența, dar și să obții mai multe lead-uri calificate, relevante pentru afacerea ta.

5. Call-to-action

Este un îndemn la acțiune pentru vizitatorii unui site și poate apărea sub formă de buton, link, imagine, etc. Butoanele CTA au un impact major asupra ratei de conversie, așa că trebuie găsite cele mai bune îndemnuri pentru a-i convinge pe useri să facă acțiunea dorită de tine.

6. Rata de click (CTR)

Se referă la frecvența cu care utilizatorii de internet care au văzut anunțul (reclama) ta au dat click pe acesta pentru a afla mai multe detalii. Valoarea CTR se calculează împărțind numărul de click-uri primit de anunț la numărul de afișări ale acestuia.

7. Landing page

Se referă la pagina pe care ajunge un utilizator după ce a dat click pe un link dintr-un anunț, un e-mail etc. De regulă, o astfel de pagină este creată cu un scop precis, și anume creșterea ratei de conversii, creșterea listei de e-mailuri și așa mai departe.

Pentru că are un rol atât de important, landing page-ul trebuie realizat ținând cont cât mai mult de preferințele audienței, dar și de scopul pentru care a fost creată, și trebuie să aibă un design simplu, clar și atrăgător.

8. ROI

Rata de recuperare a investiției (return-on-investment), se referă la eficiența și profitabilitatea unei investiții, în acest caz a unei campanii de marketing.

9. User experience (UX)

Se referă la experiența pe care o are un vizitator pe site-ul tău. Pentru a obține rezultatele scontate de pe urma unei campanii de digital marketing, trebuie să ai grijă ca paginile create să aibă un UX extrem de bun.

10. Rata de conversie

Unul dintre cei mai importanți indicatori ai succesului unei campanii de marketing, se referă la numărul de vânzări realizate (comparativ cu numărul total de vizitatori pe care i-ai avut în perioada aleasă pentru analiză), dar și la câți utilizatori s-au abonat la newsletter, au descărcat un ghid sau au făcut alte acțiuni dorite de tine pe site.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!